מבצע מגן וחץ

בתקיפה לילית ממוקדת: חוסל ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי

עלי ע'אלי, מפקד המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי, חוסל על ידי צה"ל בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס | למרות החיסול והתקיפות ברצועה, לילה שקט עבר על עוטף עזה וביישובי הדרום

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 07:11 כ באייר התשפג

בתקיפה לילית ממוקדת: חוסל ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי
תקיפת צה"ל בעזה. ארכיון, צילום: Atia Mohammed/Flash90

מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו הלילה (ה') את עלי ע'אלי, מפקד המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי בזמן שהיה בדירת מסתור בחאן יונס שברצועה. על פי דיווחים, בתקיפה נהרגו שני פעילי ג'יהאד נוספים שהיו עמו בדירת המסתור. למרות החיסול והתקיפות ברצועה, לילה שקט עבר על עוטף עזה וביישובי הדרום.

צילום: דובר צה"ל

ע'אלי היה אחראי על תהליכי הכוונת וביצוע ירי רקטי לעבר שטח מדינת ישראל, בין היתר גם על המטחים האחרונים במבצע "מגן וחץ". ע'אלי הכווין ולקח חלק במתווי הירי ובמטחי הרקטות שכוונו לישראל במבצע "שומר החומות" ובמבצע "עלות השחר".  ע'אלי נחשב לדמות מרכזית בארגון ועסק בניהול השוטף שלו.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, ב

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, וראש שירות הביטחון הכללי, רונן בר, ב"בור" בקריה במהלך החיסול צילום: דובר צה"ל

פגיעות ישירות בשדרות ובאשקלון

בתום ההצהרה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, יואב גלנט, מטחים כבדים נורו אמש (ד') לעבר שדרות, אשקלון ויישובי העוטף. בשדרות בית ספג פגיעה ישירה, וצוותי מד"א טיפלו במספר נפגעי חרדה בודדים. באשקלון שני בתים ספגו פגיעה ישירה ונגרם להם נזק, אין נפגעים. בתגובה למטח הכבד לעבר יישובי הדרום, צה"ל תוקף בשעה זו מתחמים ותשתיות צבאיות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתוך כך, דובר צה"ל מפרסם כי במהלך היממה האחרונה, 469 רקטות שוגרו מרצועת עזה לעבר יישובי גוש דן והדרום, 153 מהן יורטו על לוחמי כיפת ברזל. כמו כן, צה"ל תקף מעל ל-133 מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועה.