מבצע מגן וחץ

אחרי פגישת נתניהו-לפיד: צה"ל תקף מחבלים בעזה

בעזה דווח כי נשמעו פיצוצים, דובר צה"ל אישר: תקפנו פעילים מארגון הג'יהאד האסלאמי שהיו בעמדת שיגור בחאן יונס | קודם לכן: ראש הממשלה נפגש בלשכתו בירושלים עם ראש האופוזיציה. במערכת הביטחון שוקלים הקלה בהנחיות לתושבי גבול הדרום

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 11:53 יט באייר התשפג | עודכן בתאריך 10/05/23 12:32

אחרי פגישת נתניהו-לפיד: צה"ל תקף מחבלים בעזה
פגישת נתניהו-לפיד, צילום: דוברות משרד ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (ד') בלשכתו בירושלים עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ועדכן אותו במטרות ובפרטי מבצע "מגן וחץ" ובסוגיות ביטחוניות נוספות. הפגישה בין השניים נערכה בנוכחות המזכיר הצבאי, האלוף אבי גיל. לאחר הפגישה ולאחר דיווחים ערביים על פיצוצים בעזה - דובר צה"ל אישר סמוך לשעה 11:30 כי כלי טיס תקף כלי רכב ובו פעילי טרור מארגון הג'יהאד האסלאמי שהיו בדרכם לעמדת שיגור רקטות בחאן יונס. כעבור כשעה, צה"ל תקף אמצעי שיגור רקטות של הארגון.

בעקבות חיסולם של שלושת הבכירים בהג'יהאד בלילה שבין שני לשלישי, לילה ובוקר מתוחים עברו על תושבי גבול הדרום. ב"חדשות 12" דווח כי בעקבות השקט שנשמר במערכת הביטחון שוקלים הקלה בהנחיות לתושבים שמתגוררים במרחק של עד 40 ק"מ ברצועת עזה. בהמשך היום צפוי דיון הערכת מצב בלשכתו של נתניהו, ולאחריו יוחלט כיצד לנהוג.

תיעוד תקיפת המחבלים:

במערכת הביטחון מעריכים כי בכוונת הג'יהאד לבצע פיגוע איכות שיכלול נפגעים וייתפס כתמונת ניצחון. ייתכן ופעילי הטרור של הארגון ינסו להוציא פיגוע ביהודה ושומרון, אירוע על הגדר בגבול הרצועה או אף פיגוע נ"ט.

אמש ערכו ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט ובכירי מערכת הביטחון מסיבת עיתונאים, ובה חשף ראש השב"כ רונן בר כי "סיכלנו חולייה שהחלה לייצר רקטות בג'נין. זה תקדים מסוכן, אין לנו כוונה להפוך את עפולה למוקד ירי".

ראש השב"כ רונן בר

ראש השב"כ רונן בר, אמש | צילום: צילום מסך

תיעוד חיסול שלושת בכירי הג'יהאד אתמול: