מבצע מגן וחץ

ראש השב"כ: "אין לנו כוונה להפוך את עפולה ליעד לירי רקטות"

בהצהרת ראש הממשלה וראשי מערכות הביטחון, אומר השר גלנט כי מטרות המבצע הושגו אך מתריע: "המערכה לא נגמרה. הרמטכ"ל הלוי: "החוסן של תושבי הדרום מאפשר לצה"ל לפעול" | ראש השב"כ חשף: "סוכלה חולייה שהחלה לייצר רקטות בג'נין"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/05/23 21:24 יח באייר התשפג

ראש השב"כ: "אין לנו כוונה להפוך את עפולה ליעד לירי רקטות"
ראש השב"כ רונן בר, צילום: צילום מסך

מבצע בעזה: לאחר יום של מתיחות בדרום וישיבת הקבינט שנערכה הערב (ג'), ערכו ראש הממשלה נתניהו ובכירי מערכת הביטחון מסיבת עיתונאים הערב בה חשף ראש השב"כ כי חוליית ג'יהאד אסלאמי בג'נין ניסתה להתחיל ייצור רקטות וסוכלה. השידור של מסיבת העיתונאים נדחה מספר פעמים והועבר רק דקות ארוכות לאחר שצולם ולא בשידור ישיר, הסיבה לכך, הרצון שלא ייווצר מצב בו נורות רקטות לעבר המרכז בזמן מסיבת העיתונאים.

"מי שיורה מטח רקטות לשדרות אינו חסין"

הרמטכ"ל הרצי הלוי, אמר במסיבת העיתונאים: "המסר לאוייבנו הוא ברור: מי שיורה מטח רקטות לשדרות, מי שפועל ללא הרף להביא להרג אזרחים ישראליים מעזה ובאכוונות באזורים אחרים, אינו חסין. במשך מספר שנים אנו מנהלים מאמץ להביא ליציבות ולרגיעה ברצועת עזה, על מנת לאפשר חיים בטוחים ושקטים לתושבי הדרום. מאמץ זה נפגע כאשר ארגון הג'יהאד האסלאמי מבצע פעולות התקפיות כנגד אזרחי ישראל".

גלנט והלוי

גלנט והלוי צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עוד אמר הלוי: "בפעולה מדויקת פגענו ביעדי הטרור, תוך צמצום הפגיעה בבלתי מעורבים, ככל שניתן. אילו היה אפשר, היינו מבצעים זאת ללא פגיעה כלל בבלתי מעורבים, אך צריך לזכור – הטרור פועל מתוך אוכלוסיה אזרחית כחלק משיטה ובכך מסכן את תושבי רצועת עזה. הטרור מכוון לפגוע בבלתי מעורבים בצד שלנו, אנו עושים כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי מעורבים בצד שלהם".

סוכלה חולייה שניסתה לייצר רקטות בג'נין

שר הביטחון גלנט אמר כי מטרות המבצע הושלמו וכי בכירי הג'יהאד האסלאמי בעזה חוסלו, יחד עם זאת הבהיר גלנט כי המבצע עוד לא תם. ראש השב"כ דיבר גם כן וחשף את סיכולה של חוליית ג'האד בג'נין שניסתה להתחיל ייצור רקטות ביהודה ושומרון".