החזרת גלנט ומינוי מאי גולן: הייעוץ של פרשן ערוץ 14 לנתניהו

שעות לפני שהודיע על חזרתו של גלנט לתפקיד שר הביטחון, נפגש נתניהו בקריה עם פרשן ערוץ 14 יעקב ברדוגו. ברדוגו ייעץ לו להחזיר את גלנט לתפקיד וגם להשהות את הרפורמה והיה מעורב גם במינוי מאי גולן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/05/23 10:29 יט באייר התשפג

החזרת גלנט ומינוי מאי גולן: הייעוץ של פרשן ערוץ 14 לנתניהו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מייעץ לנתניהו: אחד האירועים המשמעותיים שהתרחשו מאז הוקמה הממשלה, הוא פיטוריו של גלנט בידי ראש הממשלה, דבר עליו התחרט בהמשך. הבוקר (ד') פורסם ב"כאן 11" כי מי שייעץ לנתניהו הוא להחזיר את גלנט לתפקיד, הוא פרשן ערוץ 14 ותחנת גלי ישראל יעקב ברדוגו.

ייעץ גם על מינויה של מאי גולן

על פי הדיווח של העיתונאי מיכאל שמש, ברדוגו נפגש עם נתניהו מספר פעמים וייעץ לו בענייני השעה. הפגישה לפני החזרתו של גלנט לתפקיד, התרחשה כשעתיים לפני מסיבת העיתונאים של נתניהו בקריה בתל אביב. השיחות בין השניים לא התפרסמו עד כה ורק מספר אנשים מצומצם בסביבת ראש הממשלה ידעו על קיומן.

ברדוגו

ברדוגו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיפור נוסף נוגע לשרה מאי גולן. באותה פגישה בין ברדוגו ונתניהו, התקשרו השניים יחדיו לגולן והציעו לה את תפקיד הקונסול בניו יורק, דבר עליו ייעץ ברדוגו לנתניהו. גולן אגב, לא נתנה לשניים תשובה ברורה בשיחה. ברדוגו מסר בתגובה לכאן 11: "כששמעתי על מינוי מאי גולן צחקתי וכששמעתי על מינוי של אסף זמיר בממשלה הקודמת בכיתי".

הפיטורין, המחאות ומסיבת העיתונאים של נתניהו

נתניהו כזכור, פיטר את שר הביטחון גלנט לאחר שהאחרון הצהיר כי הרפורמה המשפטית במתכונתה עשוייה לפגוע בצה"ל. הפיטורין גררו גל קשה של ביקורות, הפגנות ספונטניות של מתנגדי הרפורמה ואת השביתה הגדולה עליה הכריזו בהסתדרות ולאחר מספר ימים הודיע נתניהו באופן רשמי כי עניין פיטוריו של גלנט יורד מסדר היום וכי הוא ישוב לתפקיד.

נתניהו פיטר את גלנט ב-27 במרץ, לאחר שקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, בזמן ביקור נתניהו בלונדון. כשבועיים לאחר מכן, ב-10 באפריל, נתניהו הודיע בנאום בקריה שהשר יישאר בתפקידו ואמר: "היו מחלוקות בינינו, אפילו קשות, אבל השארתי אותן מאחורינו. נמשיך לעבוד יחד".