המנהל האזרחי החל להרוס בריכה עתיקה - סמוטריץ' התערב

המנהל האזרחי החל בהריסת בריכה עתיקה ששוקמה לאחרונה, בעין ראשש שבבנימין. בעקבות התערבותו של סמוטריץ' ההרס נעצר | ישראל גנץ ראש המועצה: "זו לא אכיפת חוק אלא פגיעה בטבע והרס לשם הרס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/23 15:00 יח באייר התשפג

המנהל האזרחי החל להרוס בריכה עתיקה - סמוטריץ' התערב
הרס הבריכה בעין ראשש, צילום: דוברות בנימין

המנהל האזרחי החל להרוס היום (ג') בריכת תיירות במזרח בנימין: לאחרונה שוקמה בריכה עתיקה, המאגמת את נביעת עין ראשש באזור שבין מזרח בנימין לבין בקעת הירדן. בעקבות התערבות של השר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', המנהל האזרחי הורה לעצור את ההריסה.

"זו לא אכיפת חוק אלא פגיעה בטבע והרס לשם הרס"

אנשי המינהל האזרחי הגיעו למקום עם כלי הריסה והחלו להרוס את הבריכה ששוקמה. ראש המועצה ישראל גנץ תקף בחריפות את המינהל האזרחי: "זו לא אכיפת חוק אלא פגיעה בטבע והרס לשם הרס. המינהל האזרחי מתנכל לטבע בגלל שיהודים טיפחו והנגישו את המקום למטיילים", לדבריו:  "עשרות מטרים משם מזהמים הערבים באופן קבוע את משאבי הטבע. משריפה שבוערת מדי יום ומאהלים רבים לא חוקיים של בדואים שם זוכים להתעלמות מוחלטת מהמינהל האזרחי". 

צילום: דוברות בנימין

עוד הוסיף ראש המועצה: "אני קורא לראש הממשלה ולשרים במשרד הבטחון להתערב באופן מיידי ולמנוע את המשך ההרס", וטען, "את המינהל האזרחי חובה לפרק ובהקדם גם כדי למנוע עוול ופגיעה בסביבה ובמשאבי הטבע כפי שעושה המינהל היום".