לאחר שהתעקש לנאום: הצעד של האיחוד האירופי נגד בן גביר

האיחוד האירופי ביטל את קבלת הפנים ב"יום אירופה" על מנת שהשר לביטחון לאומי לא ינאם: "דעותיו נוגדות את הערכים שלנו" | בן גביר: "מתיימרים לייצג את ערכי הדמוקרטיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 15:33 יז באייר התשפג

לאחר שהתעקש לנאום: הצעד של האיחוד האירופי נגד בן גביר
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

במשרד החוץ התקבלו לאחרונה מסרים מטעם שגרירות האיחוד האירופי בישראל, בהם נאמר כי האיחוד מבקש שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לא יהיה נציג ממשלת ישראל ב"יום אירופה". למרות המסרים, השר בן גביר אישר אתמול (א') את הגעתו לאירוע שיתקיים מחר בתל אביב. בעקבות כך, האיחוד ביטל היום את קבלת הפנים על מנת שהשר בן גביר לא ינאם. 

האיחוד האירופי: "דעותיו נוגדות את הערכים שלנו", בן גביר: "מתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה"

מטעם האיחוד נמסר כי "משלחת האיחוד האירופי לישראל מצפה לחגוג את יום אירופה ב-9 במאי, כמדי שנה. למרבה הצער, השנה החלטנו לבטל את קבלת הפנים הדיפלומטית, מכיוון שאיננו רוצים להציע במה למי שדעותיו סותרות את הערכים שהאיחוד האירופי מייצג. עם זאת, אירוע התרבות של יום אירופה לציבור הישראלי יתקיים כדי לחגוג עם חברינו ושותפינו בישראל את מערכת היחסים הדו-צדדית החזקה והבונה".

בניין הפרלמנט של האיחוד האירופי

בניין הפרלמנט של האיחוד האירופי צילום: shutterstock

השר בן גביר הגיב להחלטתם ואמר כי מדובר ב"סתימת פיות". חבל שהאיחוד האירופי שמתיימר לייצג את ערכי הדמוקרטיה והרב תרבותיות, נוהג בסתימת פיות לא דיפלומטית. זהו כבוד וזכות עבורי לייצג את ממשלת ישראל, את חיילי צה"ל הגיבורים ועם ישראל בכל פורום, ידידים יודעים להשמיע גם דברי ביקורת וידידי אמת יודעים גם לשמוע כזאת".

יום אירופה הוא חג, שנחוג ברחבי אירופה ביום 9 במאי. ביום זה חוגגים את השלום ביבשת אירופה ואת איחוד אירופה. יום זה מוכר גם בשם יום שומאן, לזכר הצהרת שומאן בנושא איחוד אירופה, שהוצהרה על ידי שר החוץ הצרפתי, רובר שומאן, ב-9 במאי 1950. היום נקבע כיום רשמי בשנת 1985, יחד עם ההחלטה על קביעת הדגל האירופאי.