על אף התנגדות האיחוד האירופי: בן גביר ינאם באירוע רשמי של הארגון

מזכירות הכנסת שיבצה את השר לביטחון לאומי כנציג הממשלה ב"יום אירופה" שיערך השבוע בתל אביב. באיחוד האירופי העבירו מסרים כי השיבוץ לא מוצא חן בעיניהם, אך השר החליט להגיע בכל זאת: "בדמוקרטיה מותר לשמוע גם דעות שונות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/05/23 09:13 טז באייר התשפג

על אף התנגדות האיחוד האירופי: בן גביר ינאם באירוע רשמי של הארגון
השר איתמר בן גביר | , צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

במשרד החוץ התקבלו לאחרונה מסרים מטעם שגרירות האיחוד האירופי בישראל, בהם נאמר כי האיחוד מבקש שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא יהיה נציג ממשלת ישראל ב"יום אירופה". למרות המסרים, השר בן גביר אישר הבוקר (א') את הגעתו לאירוע שיתקיים ביום שלישי הקרוב בתל אביב.

"בדמוקרטיה מותר לשמוע גם דעות שונות"

בן גביר צפוי לנאום בין היתר על חשיבות המלחמה המשותפת בטרור, יברך את מדינות אירופה, יקרא לחיזוק שיתופי הפעולה וידגיש שיש להתאחד סביב המאבק בג'יהאד והטרוריסטים ובמקביל יציין כי ראוי שהמדינות לא יממנו מיזמים נגד חיילי צה"ל ותושבי ישראל. מלשכת השר נמסר: "השר מאמין שגם אם נציגי האיחוד 'לא תומכים בדעותיו' כפי שפורסם בהודעתם, הם מבינים היטב שישראל היא דמוקרטיה ובדמוקרטיה מותר לשמוע גם דעות שונות".

נציין כי בן גביר שובץ כנציג הממשלה ב"יום אירופה" על ידי מזכירות הממשלה, שעוסקת בהצבת שרים בקבלות הפנים לרגל הימים הלאומיים של השגרירויות הזרות. השיבוצים מתבצעים מספר שבועות קודם לאירוע המדובר, וכך היה גם במקרה של בן גביר.

דגלי האיחוד האירופי |

דגלי האיחוד האירופי | צילום: shutterstock

יום אירופה הוא חג, שנחוג ברחבי אירופה ביום 9 במאי, ובו חוגגים את השלום ביבשת אירופה ואת איחודה. יום זה מוכר גם בשם יום שומאן, לזכר "הצהרת שומאן" בנושא איחוד אירופה של שר החוץ הצרפתי, רובר שומאן, ב-9 במאי 1950. התאריך נקבע כרשמי בשנת 1985, יחד עם ההחלטה על קביעת הדגל האירופאי.