בחירות לרבנות הראשית

הרב יעקב אריאל לכיפה: "הוועדה מוקמת בימים אלו - יש נושא אחד על סדר היום"

לקראת הבחירות לרבנות הראשית, הרב יעקב אריאל מאשר לכיפה כי ועדת הרבנים שתחליט את זהות המועמד מוקמת בימים אלו: "היא תכיל את הציונות הדתית על כל גווניה ותקיף את המגזר עד כמה שאפשר"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 07/05/23 19:10 טז באייר התשפג

הרב יעקב אריאל לכיפה: "הוועדה מוקמת בימים אלו - יש נושא אחד על סדר היום"
הרב יעקב אריאל, צילום: דוברות אוצר הארץ

המירוץ לרבנות הראשית: אחרי עשר שנים, בחודש אב הקרוב צפויות להתקיים הבחירות לרבנות הראשית לישראל. על פי ההסכמים הקואליציוניים הרב האשכנזי יהיה דתי-לאומי, וסמוטריץ' הצהיר כי הוא מעביר את ההחלטה לוועדת רבנים בראשות הרב יעקב אריאל, שמאשר לכיפה את הפרטים.

"יש נושא אחד על סדר היום של הועדה: לבחור מועמד מוסכם"

"הוועדה מוקמת בימים אלו. בצלאל ביקש ממני שתקום ועדה שתכיל את הציונות הדתית על כל גווניה, שתקיף את המגזר עד כמה שאפשר, כדי שתהיה הסכמה מקיר לקיר על זהותו של המועמד", אומר הרב אריאל לכיפה. לדברי הרב, "מדובר על 20-30 רבנים. יש נושא אחד על סדר היום של הועדה: לבחור מועמד מוסכם".

הרבנים הראשיים

הרבנים הראשיים הנוכחיים | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר כי בבחירות קודמות עלו טענות שונות על כך שחוסר ההסכמה בנוגע לזהות המועמדים הביאה לכשלון ולניצחונם של החרדים. סוגיה נוספת שעדיין על סדר היום היא העלאת הגבלת הגיל, מהלך שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד. בינתיים סמוטריץ' נגד השינוי.

בצהר מזהירים: אם לא יהיו הסכמות - לא יהיה רב ראשי דתי-לאומי

גם בארגון "צהר" נערכים לבחירות, ובשיחה עם חדשות כיפה מבהירים גורמים בארגון כי עדיין לא החליטו כיצד להשתלב בהן. "הבחירות לרבנות הראשית הן בהחלט אירוע חשוב עבור ארגון רבני צהר, כארגון שחשובה לו זהותה היהודית של מדינת ישראל. אם מועמד הציונות הדתית יהיה כזה שלא מקובל על רוב הציבור הדתי-לאומי – זה פותח פתח לעוד רבים להתמודד, ולסיכוי גדול ששוב רב דתי-לאומי לא יהיה ברבנות הראשית".