בחירות לרבנות הראשית

"מועמד מוסכם": כך סמוטריץ' מתכוון לבחור רב ראשי דתי-לאומי

יושב ראש מפלגת "הציונות הדתית" רוצה למנות ועדה שתבחר מי יהיה הרב הראשי האשכנזי הבא: "אם יהיו הרבה מועמדים שיריבו זה עם זה, לא נגיע לזה. אנחנו צריכים לייצר מצב שיהיה מועמד מוסכם, וכולנו הולכים איתו ומצליחים להביא לבחירתו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/05/23 22:00 טו באייר התשפג

"מועמד מוסכם": כך סמוטריץ' מתכוון לבחור רב ראשי דתי-לאומי
סמוטריץ' והרב דוד לאו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המירוץ לרבנות הראשית: אחרי עשר שנים, בחודש אב הקרוב צפויות להתקיים הבחירות לרבנות הראשית לישראל. שני הרבנים שייבחרו יחליפו את הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו. בראיון לעטרה גרמן וריקי ממן ב"מקור ראשון", יושב ראש מפלגת "הציונות הדתית" מסביר את עמדתו בנוגע לסוגיה.

הרב יעקב אריאל בראש הוועדה

לפי ההסכמים הקואלציוניים סוכם כי משרת הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי, תהיה בידיה של ש"ס - משרת הרב הראשי האשכנזי תהיה בידיה של "הציונות הדתית". לדברי סמוטריץ', מי שייבחר את הרב האשכנזי הבא תהיה ועדה בראשותו של הרב יעקב אריאל. נזכיר כי הרב אריאל נחשב לאחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית לאחר פטירתו של הרב דרוקמן.

הרב אריאל.

הרב יעקב אריאל | צילום: פלאש 90. אורן נחשון

"אחרי שלושים שנה יהיה רב ראשי ציוני-דתי למדינת ישראל, זה בעל ערך אדיר כדי לקרב ולהנגיש ולחזק את הרבנות הראשית ואת מעמדה", אומר סמוטריץ'. הוא מוסיף כי המפתח לבחירת רב ראשי דתי-לאומי היא ההסכמה. "אם יהיו הרבה מועמדים שיריבו זה עם זה, לא נגיע לזה. אנחנו צריכים לייצר מצב שיהיה מועמד מוסכם, וכולנו הולכים איתו ומצליחים להביא לבחירתו".

הרבנים שהכריזו על מועמדותם

כרגע הכריזו על מועמודתם שלושה רבנים: הרב מאיר כהנא והרב אברהם נחשון. מועמדים נוספים ומרכזיים מחכים עדיין להתפתחויות הפוליטיות ועוד לא הציגו את מועמודתם באופן רשמי. נזכיר את מי שיכריע בסופו של דבר מי יהיו הרבנים הראשיים הם 150 חברי הגוף הבוחר, מתוכם 80 רבנים.