הרב שמואל אליהו קורא להחרים את אנג'ל: "זו מצווה למחות"

לאחר שבציבור החרדי קראו להחרים את אנג'ל בעקבות הפגת עמר בר לב מול בית הרב אדלשטיין, גם הרב שמואל אליהו מצטרף לקריאה: "מי שחשובה לו מדינת ישראל לא יקנה מוצרים של אנג'ל עד שהם יתקנו את דרכם" | דרעי שיתף פוסט שקרא להחרים את החברה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/05/23 14:11 יד באייר התשפג

הרב שמואל אליהו קורא להחרים את אנג'ל: "זו מצווה למחות"
הרב שמואל אליהו | , צילום: קרן ידידות טורונטו

להחרים את אנג'ל: מאז התיעוד של עמר בר לב אתמול (ה') מפגין מול ביתו של הרב גרשון אדלשטיין במסגרת יום ההפגנות של מתנגדי הרפורמה, מתרבות הקריאות בציבור החרדי, להחרים את רשת המאפיות. עתה, מצטרף לקריאה גם הרב שמואל אליהו. לאחר שנשאל האם צריך להחרים את אנג'ל, ענה הרב: "זו מערכה ציבורית על דמות מדינת ישראל. מי שחשובה לו מדינת ישראל לא יקנה מוצרים של אנגל עד שהם יתקנו את דרכם".

"עדיף לאכול לחם שחור ולא לאכול את החלות שלהם"

בתשובת הרב, שעלתה לעמוד הפייסבוק של לשכתו נכתב: "זה לא נקמה שאסורה מהתורה, זו מצווה למחות על כבודם של תלמידי חכמים. כשעמר בר לב מאנג'ל מפגין מול ביתו של הרה"ג גרשון אדלשטיין שליט"א כולנו חייבים למחות על כבוד התורה. הרב אדלשטיין הוא אחד מענקי הרוח של עם ישראל. אחד הצדיקים הגדולים בדור שלנו. הפגיעה בו היא פגיעה בי. היא פגיעה בכל אוהבי ה'".

מאפיות אנג

מאפיות אנג'ל, בציבור החרדי קוראים להחרים צילום: Abir Sultan/Flash 90

עוד הוסיף הרב בתשובתו: "אני לא מסוגל לאכול לחמניה אחת של אנג'ל אחרי פגיעה בכל מה שיקר לי. אתה מסוגל? זו לא נקמה. זו מערכה ציבורית על דמות מדינת ישראל. מי שחשובה לו מדינת ישראל לא יקנה מוצרים של אנגל עד שהם יתקנו את דרכם. יש מספיק מאפיות אחרות שיודעות לאפות חלות טעימות לשבת. ואם לא תמצא, עדיף לאכול לחם שחור ולא לאכול את החלות שלהם".

הציוץ שעורר את הסערה:

במפלגות החרדיות קוראים להחרים את אנג'ל

יו"ר ש"ס, אריה דרעי הצטרף לקריאה להחרים את מוצריה של החברה לאחר ששיתף ציוץ של העיתונאי החרדי, יעקב ריבלין שקרא לציבור הליטאי להחרים את אנג'ל. יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, קרא לא לקנות מוצרים של חברת אנג'ל. "לעומר בר-לב ולאנג'ל אין כבוד לתורה. צריך לשקול ברצינות האם אפשר לסמוך על הכשרות שלהם. בר-לב לא מבין מה זה תורה ומה זה גדול בתורה וכל אחד צריך לעשות חשבון האם אפשר לקנות מהם מוצרי אכילה. אני בז לו! ומקווה שכל אחד יבין על מה ועל מי מדובר".