האם יש דבר כזה טרור יהודי? פייגלין מגיב לעיתונאי הסרוג

לאחר שעמית סגל המליץ לעוקביו על ספרו החדש של רועי שרון, בנושא הטרור היהודי, מגיב חבר הכנסת לשעבר וטוען כי אין דבר כזה טרור יהודי: "שני מונחים הסותרים זה את זה, כמו בשר חלבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/23 13:57 יד באייר התשפג

האם יש דבר כזה טרור יהודי? פייגלין מגיב לעיתונאי הסרוג
משה פייגלין, חולק על סגל, צילום: פלאש 90

טרור יהודי: השבוע, הודיע העיתונאי רועי שרון על צאת ספרו החדש "ואינקמה" העוסק בטרור היהודי לדורותיו. לאחר הפרסום, המליץ גם העיתונאי עמית סגל על הספר ואמר: "במדד הסיפורים המשוגעים פר עמוד, יש מעט מאוד ספרים שמתקרבים ל'ואינקמה'" כתב. על רקע המינוח טרור יהודי, מגיב משה פייגלין וטוען כי מונח שכזה בלתי אפשרי.

"הטרור הוא נשק לאומי, לא אישי"

"האם יש דבר כזה טרור יהודי?" תוהה פייגלין בפוסט שהעלה לפייסבוק, "צרמה לי העובדה שעמית סגל השתמש במושג הזה. מדובר בשני מונחים הסותרים זה את זה, כמו בשר חלבי" כותב פייגלין. בהמשך הוא מסביר את טיעוניו: "יש פשעי שנאה ופשעים לאומניים חמורים ביותר. אבל ‘טרור יהודי’ לא יכול להיות, משום שהטרור הוא נשק לאומי, לא אישי. האם שכן ששורט את המכונית של שכנו שחסמה אותו – הוא טרוריסט? ואם הוא עושה זאת כי השכן הוא חרדי והוא לא רוצה חרדים, או מזרחיים בשכונה? הוא טרוריסט? ברור שלא – הוא פשוט פושע" שוטח פייגלין את טענותיו.

רועי שרון

רועי שרון, הספר מעורר הדים צילום: Gili Yaari/Flash90

"מקור החלת המושג 'טרור' על פושעים יהודים הוא פוליטי"

"הפשיעה היהודית" טוען פייגלין בהתכוונו לפעולות אלימות של יהודים "היא תגובה פלילית לטרור הזה. זה הכל. לכן הפושעים היהודיים צריכים להישפט באופן פלילי ואילו הטרוריסטים הערבים, לא צריכים להישפט כלל - הם צריכים למות במלחמה או להילקח בשבי", בהמשך מתאר פייגלין מאיכן צמח המונח טרור יהודי: "מקור החלת המושג ‘טרור’ על פושעים יהודים הוא פוליטי – בדיוק כפי שהאצ"ל והלח"י כונו טרוריסטים על ידי ההגנה, מה שאיפשר אז לחסלם ולהסגירם לבריטים, ומאפשר היום 'טיפול' דומה בנערי הגבעות - שנואי נפשו של השמאל".