עמית סגל בטוח: "כולם, למעט מצביעי עוצמה יהודית"

הפרשן הפוליטי מסביר כי "הנושא הבטחוני איננו מהווה עוד נושא פוליטי" ומחריג מכך רק את מפלגתו ש בן גביר שמנסה להחזיר אותו לשיח. "מה הפלא שאיתמר מטפס על הקירות" מסביר סגל את ההתנצחויות התמידיות עם נתניהו | וגם: איך קשורה המצגת שהכין לפיד?

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/23 12:13 יד באייר התשפג

עמית סגל בטוח: "כולם, למעט מצביעי עוצמה יהודית"
עמית סגל., צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מעניין רק את בן גביר: השבוע, לאחר שלא הוזמן להערכת מצב הבטחונית של נתניהו לאחר הירי לדרום, נרשם משבר בקואליציה עם איומיים הדדיים בין מפלגת עוצמה יהודית לבן נתניהו והליכוד. בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" מסביר עמית סגל כי הנושא הבטחוני הפך ברבות השנים לכזה שאינו משפיע כלל על המערכת הפוליטית הישראלית וכי עוצמה יהודית, הפכה למפלגה היחידה שעוד מעמידה את הנושא על ראש סדר יומה: "הקטטות עליו הן הרגל ישן שמסרב לעבור" הוא מסביר.

"כבר כמה שנים טובות שהנושא הבטחוני איננו מהווה עוד נושא פוליטי"

"פעם זה היה אחרת" כותב סגל, "אבל כבר כמה שנים טובות שהנושא הבטחוני איננו מהווה עוד נושא פוליטי והקטטות עליו הן הרגל ישן שמסרב לעבור. לא סתם אנחנו מתקוטטים על הוועדה לבחירת שופטים ולא על בית אל או חלוקת ירושלים. כולם, למעט מצביעי עוצמה יהודית". בהמשך מסביר סגל: "מה הפלא שאיתמר מטפס על הקירות".

בן גביר, עימות על נתניהו

בן גביר, עימות על נתניהו צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

"המסמך, שאימץ נתניהו, הוא ירושה מימי ממשלת לפיד"

על מנת להוכיח את הנושא, מביא סגל חשיפה מעניינת מיום ראשון האחרון: "על המסך של ועדת החוץ והביטחון הוקרנה מצגת חשובה. סגן ראש המועצה לביטחון לאומי, יורם חמו, הציג לחברי הכנסת את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, כפי שממשלת נתניהו רואה אותם" הוא כותב.

אייזנקוט, שם לב לתאריך על המצגת

אייזנקוט, שם לב לתאריך על המצגת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"'יש פה דבר מעניין', אמר איזנקוט. בתחתית המצגת כתוב שהיא הוכנה ב-22 בדצמבר 2022, עוד בזמן הממשלה הקודמת. אז בעצם, הממשלה הנוכחית מאמצת כלשונם את התפיסה הלאומית של מי שראשיה הגדירו 'ממשלת האחים המוסלמים'?" חושף סגל ומנתח: "במזרח התיכון אין כל חדש. המסמך, שאימץ נתניהו, הוא ירושה מימי ממשלת לפיד, שנכתבה על ידי בנט, שהתבסס במידה רבה על התפיסות של קודמו, נתניהו. אפשר להשוות נתוני רקטות בין הממשלה הזו וקודמתה, ולהתווכח מהי הסיבה".