הליכוד: "הוא לא חייב להישאר בממשלה" | בן גביר: "נתניהו מוזמן לפטר אותנו"

הליכוד פרסם הודעה בה תקף את החלטת בן גביר לא להשתתף בהצבעות במליאת הכנסת, והשיבו לביקורת על תגובת צה"ל בעזה: "ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים" | בעוצמה יהודית הגיבו בשפה דומה, והודיעו: "לא נגיע להצבעות בכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 14:26 יב באייר התשפג | עודכן בתאריך 03/05/23 15:21

הליכוד: "הוא לא חייב להישאר בממשלה" | בן גביר: "נתניהו מוזמן לפטר אותנו"
נתניהו ובן גביר | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות ירי של מעל 200 רקטות מעזה לכיוון ישובי הדרום אתמול, ובמחאה על מדיניות התגובה של הממשלה, והמהירות בה נגמרה פעולת התגמול הצבאית בגדה, בסיעת עוצמה יהודית עדכנו הבוקר (ד') כי כלל חבריה ימנעו מהגעה להצבעות בכנסת היום, וקיימו ישיבת סיעה מיוחדת בעיר שדרות. בהודעתם נכתב כי החלטתם הגיעה "בעקבות התגובה הרפה בעזה הלילה". 

"הוא אינו חייב להישאר בממשלה"

בתגובה על החלטתו של השר בן גביר להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת, מטעם הליכוד יצאה הודעה, בה נכתב: "ראש הממשלה, שר הביטחון, צה"ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת" עוד נכתב: "ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

ילדים בשדרות בוחנים רכב שנפגע מרקטה |

ילדים בשדרות בוחנים רכב שנפגע מרקטה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הוא מוזמן לפטר אותנו"

במהלך ישיבת הסיעה בשדרות, השיב בן גביר לליכוד, וקודם לכן הזכיר את הבחירות האחרונות: "לפני כחצי שנה אזרחי מדינת ישראל הלכו לבחירות, הם הלכו להצביע לממשלת ימין מלא מלא. ממשלה, שכך הם ציפו, שתכריע ממשלה שתגיב על כל טיל. הם הלכו להצביע לממשלה שתפנה את חאן אל אחמר. הם הלכו להצביע לממשלה שתיתן מענה לטרור, הם הלכו להצביע לממשלה שתעשה רפורמה משפטית".

השר לביטחון לאומי מנה את הנקודות החלשות: "עזה מפגיזה אותנו פעם אחר פעם והתגובה רפה וחלשה. רפורמה משפטית - מנסים למסמס אותה למרות דרישת כל מחנה הימין. חאן אל אחמר לא מפונה והממשלה נותנת תגובה מבישה לבית המשפט העליון". 

"אני אוהב את ראש הממשלה נתניהו, מעריך אותו מאוד, אבל צריך לומר אני אוהב ומחוייב יותר לתושבי שדרות ותושבי באר שבע, לתושבי הנגב והגליל, לכל תושבי מדינת ישראל. 

לסיום הגיב על הודעת הליכוד ואמר: "ראש הממשלה, אם אתה לא רוצה עוצמה יהודית בממשלה - אתה מוזמן לפטר אותנו. כי אם אתה לא רוצה ממשלת ימין מלא מלא אתה מוזמן לשלוח אותנו הביתה. אני מודיע כאן שאנחנו עוצמה יהודית לא נגיע להצבעות בכנסת עד אשר ראש הממשלה יבין שהמטרה של הממשלה הזאת זו ממשלת ימין מלא-מלא, אני השר לביטחון לאומי חובתי להיות שותף בדיונים ביטחוניים".

ישיבת עוצמה יהודית בשדרות |

ישיבת עוצמה יהודית בשדרות | צילום: Flash90