פיגוע דקירה בשומרון: לוחם צה"ל נפצע באורח קל, המחבלת חוסלה

לוחם צה"ל כבן 20 נפצע באורח קל בפיגוע דקירה בכיכר עינאבוס סמוך לחווארה ופונה לבית החולים בלינסון כשהוא בהכרה מלאה | המחבלת חוסלה על ידי הלוחם

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/23 11:39 יג באייר התשפג

פיגוע דקירה בשומרון: לוחם צה"ל נפצע באורח קל, המחבלת חוסלה
צילום: דוברות איחוד והצלה

חשד לפיגוע בשומרון: לוחם צה"ל כבן 20 נפצע היום (ה') באורח קל בפיגוע דקירה בכיכר עינאבוס סמוך לחווארה שבשומרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל העניקו במקום טיפול רפואי לפצוע ופינו אותי לבית החולים בלינסון כשהוא בהכרה מלאה עם פצע דקירה. המחבלת חוסלה על ידי חיילים ששהו במקום לאחר שהלוחם שנפצע הספיק להדוף אותה.

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א מוטי דהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע כשהוא יושב בהכרה מלאה וסובל מפציעה חודרת בגופו. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ובסיוע כוח רפואה של צה"ל הוא פונה לבית החולים במצב קל".

צילום: דובר צה"ל

המעגל נסגר: המחבלים שרצחו את בנות משפחת די הי"ד חוסלו

מוקדם יותר הבוקר, בפעילות משותפת של שב"כ, מג"ב,ימ"מ וצה"ל חיסל את חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די הי"ד בפיגוע ירי סמוך לישוב חמרה בבקעת הירדן בחול המועד פסח. 

צילום: דובר צה"ל

אבי המשפחה, הרב ליאו די, הגיב בראיון לכאן רשת ב' לחיסולם של המחבלים. "מודים לכוחות הביטחון ושמחים שאף חייל לא סיכן את עצמו, זה היה חשוב לי ולמשפחתי. אמרתי לשב"כ שאם היו חיים, היינו רוצים לראיין אותם ולשאול אותם למה הם עשו את זה? מה הרצון שלהם? מה החזון שלהם לעולם טוב יותר ולעתיד ילדיהם? עכשיו ביקשתי מהשב"כ שבגלל שהם מתים, רצינו לדבר עם ההורים שלהם ולשאול אותם  את אותה שאלה". 

צילום: באדיבות המשפחה

עם התרחשות הפיגוע, החל מאמץ מודיעיני ומבצעי משמעותי של שב"כ וצה"ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור בקסבה בשכם. בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש חוסלו שני המחבלים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ'ניקוב.