מחשש שיחוסל בידי צה"ל: מנהיג גוב האריות הסגיר את עצמו

מנהיג "גוב האריות", עודאי אל עזיזי, הסגיר את עצמו לרשות הפלשתינית מחשש כי צה"ל יחסל אותו | ארגון הטרור היה אחראי להוצאה לפועל של פיגועים רבים ברחבי השומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/04/23 08:47 ז באייר התשפג

מחשש שיחוסל בידי צה"ל: מנהיג גוב האריות הסגיר את עצמו
גוב האריות, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

עודאי אל-עזזי, מנהיג ארגון הטרור "גוב האריות", הפועלת בעיקר באזור השומרון, הסגיר עצמו הלילה (בין חמישי לשישי) לידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית מחשש שיחוסל על ידי ישראל, ברקע פעילות שב"כ ויחידות צה"ל באזור בתקופה האחרונה.

ארגון הטרור היה אחראי להתעצמות הטרור בשנה האחרונה

נזכיר כי בשנה האחרונה המצב הבטחוני ביהודה ושומרון החל להידרדר ובשלבים מסויימים פיגוע רדף פיגוע. לאחר תקופה של לימוד ועיבוי השטח, החל צה"ל לתקוף בחזרה את ארגון "גוב האריות", שהיה אחראי להתעצמות הטרור והוצאה לפועל של פיגועים רבים, וביצע חיסולים ומעצרים ברחבי יהודה ושומרון.

צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בחודש פברואר האחרון, חיסל צה"ל עשרה בכירים בארגון הטרור שביצעו פיגועים בשנה האחרונה: חוסאם אסלים, בן 24, אחד מראשי קבוצת הטרור 'גוב האריות', ביצע פיגועי ירי ומטען וכן שלח את רוצחי החייל עידו ברוך ז"ל אשר נעצרו באותו חודש על ידי כוחות הביטחון. מחמד עא פתאח, בן 24, פעיל ג'יהאד אסלאמי אשר ביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צבא בשטחי יהודה ושומרון וווליד דחיל, בן 24, פעיל מראשי קבוצת הטרור "גוב האריות", אשר ביצע ירי לעבר כוחות צבא בשטחי יהודה ושומרון. 

כמו כן, בחודש נובמבר האחרון החלו בכירים בארגון להסגיר את עצמם לידי הרשות הפלשיתינית כשמספרם עמד על כ-60 מבוקשים. המחבלים שהסגירו את עצמם, ביוזמת הרשות על מנת להתגונן מפני אפשרות של חיסול מצד ישראל. הם הפקידו את נשקם אצל הרשות ונכלאו בבתי כלא הפלשתינים עד שיגיעו להסדר על מעמדם מול צה"ל והשב"כ.