המעגל נסגר: המחבלים שרצחו את בנות משפחת די הי"ד חוסלו

כוחות הביטחון חיסלו בשכם את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בבקעה בו נרצחו לוסי, מאיה ורינה די הי"ד | נתניהו: "אין זה משנה היכן תנסו להסתתר - נמצא אתכם. מי שפוגע בנו - דמו בראשו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/23 08:42 יג באייר התשפג | עודכן בתאריך 04/05/23 09:22

המעגל נסגר: המחבלים שרצחו את בנות משפחת די הי"ד חוסלו
צילום: דובר צה"ל

המעגל נסגר: בפעילות משותפת של שב"כ, מג"ב,ימ"מ וצה"ל חוסלו הבוקר (ה') חסן קטנאני ומעאד מצרי, פעילי חמאס, שרצחו את לוסי, מאיה ורינה די הי"ד בפיגוע ירי סמוך לישוב חמרה בבקעת הירדן בחול המועד פסח. 

עם התרחשות הפיגוע, החל מאמץ מודיעיני ומבצעי משמעותי של שב"כ וצה"ל אשר הוביל לאיתור דירת המסתור בקסבה בשכם. בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב"כ, לפנות בוקר פשטו לוחמי שב"כ, ימ"מ וצה"ל על הדירה ובחילופי האש חוסלו שני המחבלים. בנוסף, נהרג אברהים חורה, סייען בכיר של המבוקשים. בדירת המבוקשים אותרו 2 רובי M16 וקלצ'ניקוב.

צילום: באדיבות המשפחה

נתניהו:  "אין זה משנה היכן תנסו להסתתר - נמצא אתכם. מי שפוגע בנו - דמו בראשו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב לחיסול המחבלים בשכם. "הבוקר באנו חשבון עם רוצחי לוסי, מאיה ורינה די זיכרונן לברכה. המסר שלנו לאלה שפגעו בנו, ולמי שמנסים לפגוע בנו, יקח יום, שבוע או חודש - היו בטוחים שנבוא אתכם חשבון. אין זה משנה היכן תנסו להסתתר - נמצא אתכם. מי שפוגע בנו - דמו בראשו. אני מבקש להודות לגופי הביטחון וללוחמינו האמיצים שפעלו לילות כימים כדי לבוא חשבון עם המרצחים".

צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון, יואב גלנט, ברך את הלוחמים שחיסלו את המחבלים. "הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסול חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע הנתעב בחמרה בו נרצחו האם לוסי ובנותיה מאיה ורינה די. כפי שהבטחתי לליאו, אב המשפחה, ידה הארוכה של מערכת הביטחון תגיע לכל מחבל".

זירת הפיגוע בחודש שעבר

זירת הפיגוע בחודש שעבר צילום: Michael Giladi/Flash90

סמוטריץ': "הוכח כי כל מחבל שיפעל נגדנו- דמו בראשו"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' ברך את כוחות צה"ל. "מברך את כוחות הביטחון שאחרי מרדף ארוך פעלו באומץ וגבורה בלב שכם וחיסלו את המחבלים שרצחו את לוסי די ושתי בנותיה מאיה ורינה הי"ד. המעגל נסגר, ושוב הוכח כי כל מחבל שיפעל נגדנו- דמו בראשו ונדע להגיע אליו ולסגור עימו חשבון".

ראש המועצה המקומית בית אל שי אלון בתגובה לחיסול רוצחי בנות משפחת די. "ארדוף אויביי ולא אשוב עד כלותם'. הערכה רבה לכוחות הביטחון על חיסולם של הרוצחים המתועבים של משפחת די היקרה. עם זאת, רק תגובה לא פרופורציונליות כנגד הרמת ראש של ארגוני הטרור תוביל להפחתה משמעותית בהיקף הפיגועים. אסור לאפשר מצבים כדוגמת אסיר שהרעיב עצמו למוות מייצר משוואה לא מאוזנת שמובילה לשיתוק החיים האזרחיים במרחב הדרום ובכלל יישובי העוטף.  מי שיוצא לפיגוע רצחני כנגד משפחה יהודית יודע שקיים סיכוי גבוה שממילא לא יחזור חי מהאירוע, או ייצא למצער מהאירוע ללא פגע בידיעה ברורה שימיו קצובים. לצד זאת, מבצעים נקודתיים, הרואיים ככל שיהיו, שוחקים מבצעית את הכוחות המיוחדים ואינם מובילים להרתעה מערכתית. שולח חיבוק גדול לאב המשפחה ליאו די וילדיו ומאחל לבשורות טובות."