"יום השוויון": הפגנות מול בתיהם של סמוטריץ' ובן גביר

עשרות מפגינים נגד הרפורמה המשפטית התאספו לתפילת שחרית מול ביתו של בצלאל סמוטריץ' בקדומים במסגרת "יום השוויון הלאומי" | במקביל הוקם "מיצג הגופות המדממות" מול ביתו של בן גביר בקריית ארבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/23 07:40 יג באייר התשפג

"יום השוויון": הפגנות מול בתיהם של סמוטריץ' ובן גביר
צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

"יום השוויון הלאומי"נציגי הקואליציה והאופוזיציה צפויים להמשיך היום (ה') את השיחות סביב הרפורמה המשפטית בבית הנשיא ויעסקו בסוגיית עילת הסבירות וסוגיות נוספות שקשורות לרפורמה. בתוך כך, מארגני המחאה נגד הרפורמה יקיימו במהלך היום הפגנות בכמה מוקדים ברחבי הארץ תחת הכותרת "יום השוויון הלאומי".

תפילת שחרית מול ביתו של סמוטריץ' ולשכת גיוס בבני ברק

עשרות בני אדם הגיעו התאספו מול ביתו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ביישוב קדומים,  לתפילת שחרית במקום. המפגינים, קראו לשר האוצר:  "ציונות דתית אמתית מחזקת את הצבא והעם ולא מובילה לחורבן".

צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

במקביל, עשרות מפגינים התאספו מול ביתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בקריית ארבע, והקימו מיצג על הרציחות בחברה הערבית ורצח הנשים. כמו כן, המוחים פתחו "לשכת גיוס" בבני ברק. "חוק ההשתמטות הוא חלק מהדיקטטורה. יצאנו למאבק שבסופו נחתום חוזה חדש עם אחינו החרדים", נמסר מטעם מחאת המילואימניקים.

מפגינים מול ביתו של בן גביר (מחאת המילואימניקים אחים לנשק):

לשכת הגיוס בבני ברק

לשכת הגיוס בבני ברק צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

חאפלה מרוקאית מול ביתו של אהרן ברק

שורה של ארגוני ימין, החליטו לקחת צעד קדימה את המחאה נגד בית המשפט העליון, ופרסמו ברשתות הזמנה לציבור  להשתתף ב"חאפלה מרוקאית" שתתקיים הערב מתחת לביתו של שופט העליון בדימוס, אהרון ברק.

אהרן ברק

אהרן ברק צילום: Miriam Alster/FLASH90

בכרזה נכתב: "אם הוא לא הצליח למצוא שופט מרוקאי אחד לעליון, אנחנו נביא את המרוקאים אליו". במפגן המחאה ישתתפו ארגונים שונים, ביניהם: חותם, בצלמו, נחלה, הציונות הדתית, דרור, עד כאן, ריבונות ואפילו תנועת הנוער אריאל.