נתניהו לאופוזיציה: "אנחנו רוצים הסכמות ואתם רק אומרים לא"

ראש הממשלה נתניהו, השתתף בדיון 40 החתימות והאשים את האופוזיציה כי היא לא מוכנה להגיע להידברות סביב הרפורמה המשפטית: "כולנו אזרחים סוג א', וגם אם איננו מסכימים על הכל - עם אחד אנחנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/23 19:46 י באייר התשפג

נתניהו לאופוזיציה: "אנחנו רוצים הסכמות ואתם רק אומרים לא"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת התכנסה היום (ב') לישיבה חגיגית בנוכחותו של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, קווין מקארתי. לאחר הישיבה המיוחדת, התכנסה המליאה לדיון 40 החתימות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנושא חקיקת חוקה.

"אנחנו רוצים הסכמות ואתם רק אומרים לא"

ראש המשלה, האשים בנאומו את האופוזיציה כי היא לא מעוניינת להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית. "אחים אנחנו - אבל התנ"ך מלמד אותנו שיש כמה סוגים של אחים. יש אחים כמו קין והבל ויש אחים כמה משה ואהרן. מה שאני שמעתי כאן במהלך הנאומים זה השמצות והסתות. אנחנו רוצים הסכמות ואתם רק אומרים 'לא, לא, לא'. אשמח לשמוע למה אתם כן מסכימים, כי זה יקדם אותנו בשיח", אמר נתניהו.

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה סיפר על דורון, טייס קרב אזרח סוג א' וחנה, מיילדת אזרחית סוג ב' "זה מזכיר לי את דורון ואת חנה. חנה, השם המלא שמור במערכת, היא מיילדת ותיקה באחד מבתי החולים הגדולים בארץ. במשך עשרות שנים היא סייעת לעשרות אלפי זוגות הורים להביא ילדים לעולם. במעמד הזה, מעולם לא עלה בדעתה לשתף את ההורים שנמצאים בחדר הלידה בעמדותיה הפוליטיות. היא לא עשתה זאת בימי הפנקס האדום, בימי אוסלו, בהתנתקות. היא אף פעם לא עשתה זאת. היו לה דעות מוצקות, היה לה קהל שבוי בחדר הלידה, היא הייתה יכולה לומר להם כל מה שעלה בדעתה. אבל לחנה היה ברור שזה לא המקום לעשות זאת כי זה לא תפקידה". 

"כולנו אזרחים סוג א', וגם אם איננו מסכימים על הכל - עם אחד אנחנו"

עוד הוסיף ואמר כי "בניגוד לחנה המיילדת, דורון הוא טייס בחברת תעופה הישראלית. הוא משייט למעלה, במרומים, בשחקים. גם לו, כמו לחנה, יש דעות מוצקות ופרטיות. זה בסדר גמור וזה זכותו. גם לו כמו לחנה יש קהל שבוי שיושב בתוך המטוס. אבל בניגוד לחנה בחדר הלידה, הוא מרשה לעצמו להטיף לנוסעים. הנוסעים לא קנו כרטיס טיסה כדי לשמוע אותו, הם בסך הכל ביקשו לצאת לחופשה. אבל דורון חושב לעצמו: 'מי הם, הם ישמעו מה שאני רוצה להטיף להם. כי דורון הוא אזרח סוג א׳. לו מותר, ולחנה אסור. היא הרי לא אזרח סוג א׳. אם חנה ודורון היו נפגשים ומדברים באמת, אני בטוח שהם היו יכולים להגיע להסכמות על הרוב. כי בסוף זה לא כל כך רחוק כמו שחושבים. והסיבה היא כי כולנו אזרחים סוג א׳, וגם אם איננו מסכימים על הכל - עם אחד אנחנו".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד בנאום במליאה האשים כי הקואליציה כי היא לא מעוניינת בפשרה. "אם אחדות העם באמת חשובה לכם - תעצרו והכל יתאזן. אתם תעשו את תפקידכם כממשלה, ותהיה אחדות בעם. אנחנו נמשיך להתווכח, אני אמשיך לחשוב שאתם ממשלה מזעזעת וכושלת, אבל זו תהיה מריבה על נושאים שבאמת חשובים לאזרחי ישראל, על כלכלה ועל בטחון. והכי חשוב – זו תחזור להיות מריבה בתוך המשפחה".