"פוגע בכשרות": הבכיר לשעבר מתריע על יחס הרבנות לאנשי האכיפה

במכתב חריג ביותר ששלח הרב רפי יוחאי, מנהל אגף הכשרות ברבנות לשעבר לרב הראשי יצחק יוסף, הוא מתאר איך ברבנות דוחקים את יחידת האכיפה על הונאות בכשרות אותה כינה מנכ"ל הרבנות "כנופיית פושעים". במכתב הוא מתריע: "פוגע באופן ישיר במערך הכשרות הממלכתי" | ברבנות הראשית סירבו להגיב

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/04/23 17:14 ט באייר התשפג

"פוגע בכשרות": הבכיר לשעבר מתריע על יחס הרבנות לאנשי האכיפה
צילום: Flash90

מכתב חריג ביותר: במכתב ששולח היום (א'), מנהל אגף הכשרות לשעבר ברבנות הראשית, הרב רפי יוחאי לרב הראשי לישראל יצחק יוסף, הוא מתריע על היחס לו זוכים אנשי יחידת אכיפת ההונאה בכשרות ומספר על היחס לו הם זוכים ממנכ"ל הרבנות הראשית, יהודה כהן. את הדברים מפרסם ב"ישראל היום" העיתונאי חנן גרינווד.  

"המנכ"ל מתנגד לכך שאגף הכשרות ימשיך לבצע ביקורות בערים"

במכתב ששלח לרב יוסף, משתף הרב יוחאי על שיחה עם מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, יהודה כהן, בה הבין מנהל אגף הכשרות לשעבר ברבנות, כי פעילות האגף בכללה ויחידת ההונאה בפרט, פועלים לא רק באופן פסול ומיותר לדעתו של כהן, "אלא אף מזיקים לרב המקומי, ואף הוסיף וכינה את אנשי היחידה לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות 'כנופיית פושעים'".

הרב יוסף

הרב יוסף, מכתב חריג ביותר צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

עוד כתב הרב יוחאי במכתבו כי "משיחות עמו מתברר כי לדעתו המקצועית אין צורך בראש אגף כשרות אשר יתכלל את כלל מחלקות הכשרות ברבנות הראשית, אלא קיימת מגמה לפצל תפקיד זה למספר מנהלים בכירים אשר יהיו כפופים להנחייתו". אם לא די בכך, "המנכ"ל מתנגד לכך שאגף הכשרות ימשיך לבצע ביקורות בערים במסגרת פרויקט 'עת הבציר', הואיל ולדעתו אנו מזיקים יותר מאשר מועילים".

הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו

הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו, ביקורת של הבכיר לשעבר צילום: פלאש 90

"פוגע באופן ישיר במערך הכשרות הממלכתי וממילא בציבור הרחב"

על פי המכתב ששלח הרב יוחאי, "מהיום והלאה, מסרב המנכ"ל כי מחלקת הונאה בכשרות ורבני האגף יבצעו יפשיטות אכיפה משולבות עם יחידות אכיפה במשרדי ממשלה מקבילים באופן שוטף לצורך מיגור הונאה בכשרות ותפיסת נבלות וטריפות ורק במקרים קיצוניים נוכל להגיש בקשה ע"מ לקבל את אישורו מראש לפני כל פעילות מסוג זה. הוראה בירוקרטית זו פוגעת באופן ישיר באכיפה ועשויה לחשוף את הציבור להיכשל באכילת נבילות וטריפות הואיל ופעולות אלו מחייבות ביצוע מהיר ללא שהיות.

הרב יוחאי ציין במכתבו כי אנשי האכיפה זוכים ליחס מחפיר וכי עליהם ליסוע ממקום למקום על מנת לעשות את עבודתם, באוטובוסים. במכתבו הוא מציין כי כשהדברים נאמרו למנכ"ל הרבנות כהן, אמר האחרון כי "מבחינתו הם יכולים לשבת במשרד ולומר תהילים". הרב יוחאי מציין במכתבו כי "ניתן לראות כי קיימת מגמה של שינוי ייעודו של אגף הכשרות מגורם הנוכח בשטח. דבר זה פוגע באופן ישיר במערך הכשרות הממלכתי וממילא בציבור הרחב".

 

ברבנות הראשית סירבו להגיב לידיעה