ליברמן קורא לפטר את הרב הראשי: "לעצור את הטירוף"

יו"ר ישראל ביתנו קורא לפטר את הרב יצחק יוסף, שהציע לשר הפנים הנכנס משה ארבל לחלק תקציבים למועצות - בתנאי שיבנו בית כנסת: "הגיעה העת לעצור את שוד הקופה הציבורית על ידי קומבינות ודילים של העסקונה החרדית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/04/23 09:49 ב באייר התשפג

ליברמן קורא לפטר את הרב הראשי: "לעצור את הטירוף"
ליברמן קורא לפטר את הראשון לציון | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לקראת סוף שיעורו השבועי של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הגיע לקבל את ברכתו חבר הכנסת משה ארבל, שמונה לתפקידי שר הפנים והבריאות במקום חבר הכנסת אריה דרעי. עם סיום השיעור פנה הרב לשר הנכנס והציע לו להעניק למועצות תקציבים - בתנאי שיבנו בית כנסת או יתרמו לישיבה. "אל תגיד להם במפורש, זה לא חוקי, תעשה את זה בחוכמה", אמר.

"לעצור את הטירוף של שוד הקופה הציבורית"

הבוקר (א') קבע יו"ר ישראל ביתנו בחשבון הטוויטר שלו כי "יש לפטר את הרב הראשי עוד היום". ליברמן הסביר כי "לדברי הרב הראשי, זה מהלך 'לא חוקי' ולכן אין לומר זאת מפורשות, אלא 'בצורה חכמה' לדבריו. הגיעה העת לעצור את הטירוף של שוד הקופה הציבורית על ידי קומבינות ודילים של העסקונה החרדית בכנסת ובמוסדות המדינה הרשמיים. הפרדה בין דת ומדינה זה צו השעה".

מתנועת "נאמני תורה ועבודה" נמסר: "הרב הראשי לישראל לא חידש משהו בדבריו אלא חשף שוב את השיטה - שימוש בכספי ציבור למען מטרות מגזריות ובאופן שאינו שקוף ואינו הגון. בעולם מתוקן, הרבנות הראשית צריכה לשמש כמודל למוסריות והגינות. כל אירוע שמערער על תפיסתה כזאת, מרחיק את הציבור עוד יותר ממוסד הרבנות ומהחלטותיו".

"עד אשר הרב רבי אריה דרעי יוכל לחזור"

נזכיר כי בדיון מיוחד שנערך בשבוע שעבר, אישרה מליאת הכנסת את החלטת הממשלה לצרף את משה ארבל כשר נוסף בממשלה, ולמנותו לתפקידי שר הפנים והבריאות. בהודעה מטעם מפלגת ש"ס, נכתב כי החלטה למנות את ארבל לתפקידים היא זמנית "עד אשר הרב רבי אריה דרעי יוכל לחזור ולהתמנות לתפקיד השר, והרב ארבל יחזור לכהן כסגנו". 

"חברי הכנסת של סיעת ש"ס יחד עם כלל חברי הקואליציה, יפעלו להעביר בהקדם האפשרי את החוק הנדרש על מנת לתקן את העוול, ולמנות את הרב רבי אריה דרעי לשר, כאשר הייתה באמנה איתו, להמשיך ולהרבות פעלים לתורה ולתעודה ובדאגה לכלל ולפרט כיד ה' הטובה עליו".