בוגר מרכז הרב וראש מועצה לשעבר - זה המנכ"ל החדש של הרבנות הראשית

מי ששימש בעברו כממונה של המועצות הדתיות בערים נתניה, חדרה, כפר סבא וקריית אתא - יהודה כהן, הוא מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל החדש

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 14:05 כב בטבת התשפג

בוגר מרכז הרב וראש מועצה לשעבר - זה המנכ"ל החדש של הרבנות הראשית
הרבנים הראשיים | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ממשלת ישראל אישרה הבוקר (א') את הצעתו של השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי למנות את יהודה כהן לשמש כמנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, זאת לאחר כשנתיים וחצי ללא מנכ"ל קבוע.

יהודה כהן, בעל עבר מקצועי עשיר בשירות הציבורי והמוניציפלי של מדינת ישראל, כהן כיהן כראש המועצה המקומית אלקנה בשנים 2008-2003, כמנכ"ל המועצה המקומית מעלה עירון, ביר אלמכסור, כממונה מטעם משרד הפנים במועצה המקומית בוקעתא וכן בתחום שירותי הדת שימש כיו"ר ממונה של המועצות הדתיות בערים נתניה, חדרה, כפר סבא וקריית אתא. כמו כן, כיהן כהן במגוון רחב של תפקידים בשירות הציבורי והפרטי ומילא מגוון רחב של תפקידים ניהוליים ויוזמות ציבוריות, כהן בוגר הישיבה התיכונית בחיספין ובוגר ישיבת מרכז הרב, בעל תואר בתעשיה וניהול ושירת כלוחם בגולני.

"נפעל להעמיד את הרבנות הראשית לישראל במקומה הראוי לה"

מנכ"ל הרבנות הראשית יהודה כהן התרגש על המינוי ואמר כי "יחד ותחת הנהגתם של הרבנים הראשים לישראל נפעל להעמיד את הרבנות הראשית לישראל במקומה הראוי לה".

השר מיכאל מלכיאלי: "לאחר כשנתיים וחצי ללא מנכ"ל קבוע, בה הרבנות הראשית עמדה תחת מתקפות רבות ורפורמות שאיימו לפרקה, אני מברך על אישורו של יהודה כהן לכהן כמנכ"ל הרבנות, ליהודה ניסיון רב בתחום שירותי הדת ובשירות הציבורי והמוניציפלי של מדינת ישראל ובטוחני כי יצליח לקדש שם שמים תחת הנהגתם של הרבנים הראשים לישראל ויצעיד את הרבנות הראשית לישראל מעלה מעלה לטובת הציבור כולו".

הרבנים הראשים לישראל בירכו על המינוי ואמרו: "לאחר תקופה ארוכה של אי יציבות הגיע הזמן שיעמוד בראשות הרבנות הראשית מנכ"ל קבוע בכדי שיוכל להוציא לפועל את התכניות הרבות למען עם ישראל אנו מברכים את הרב יהודה כהן שחפץ השם יצלח בידו ויזכה לסייע לקירוב וקידוש שם שמים בעם ישראל".