הרב שפירא בהפגנת הימין: "מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית"

רבה של ישיבת רמת גן נשא דברים בהפגנת התמיכה ברפורמה המשפטית וטען כי המעמד מהווה הכרזה מחודשת על מדינת ישראל כיהודית: "כבר הכריזו פעם אחת, אבל מתברר שלא היה לגמרי ברור למה מתכוונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/23 22:15 ו באייר התשפג

הרב שפירא בהפגנת הימין: "מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית"
הרב יהושע שפירא, צילום: ויקיפדיה

הפגנת הימין ההמונית מתקיימת בירושלים הערב (ה'), בנוכחות מאות אלפי אזרחים שהגיעו מכל קצוות הארץ להביע תמיכה בממשלה ולדרוש את המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. בין הנואמים במחאה היה הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, שאמר כי, "כבר הכריזו פעם אחת, אבל מתברר שלא היה לגמרי ברור למה מתכוונים. אתם מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית".

"כבשה אחת בין שבעים זאבים"

הרב ציטט מדבריו של הרב צבי יהודה קוק: "אני רוצה לספר לכם מה ששמעתי ממנהיג תנועת גוש אמונים הרב צבי יהודה קוק, מורי ורבי. הוא אמר כך: 'הימין בישראל אין לו מדינות בעולם שמגבות אותו, אין לו לא איחוד אירופי, לא קרנות, לא מעצמות'". עוד הוסיף ואמר: "אנחנו, אומרים חז"ל - כבשה אחת בין שבעים זאבים. אבל מורנו ורבנו היה אומר - 'אבל איזו כבשה'".

לדברי הרב, מדינת ישראל גואלת את העולם כולו: "חזרנו להקים כאן מדינה יהודית, מדינת הנצח, לא רק בשבילנו לגאול את האומה הישראלית לגאול את כל העולם כולו, אנחנו ממשיכים בדרך, אנחנו מכריזים בזאת על הרמת מדינה יהודית, תודה רבה", סיים את נאומו. 

הפגנת המיליון, הפגנת הימין

הפגנת המיליון, הפגנת הימין צילום: פלאש 90