סמוטריץ' באירוע 'קירוב לבבות' בתל אביב: ״הגיע הזמן להחזיר את עם ישראל בתשובה"

אירוע מרגש נערך אתמול כש"בית המדרש ללימודי שליחות" נפתח בתל אביב בנוכחות יו"ר הציונות הדתית, יו"ר "ראש יהודי" ישראל זעירא, הרב יהושע שפירא והרב חיים איידלס

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/21 15:24 יד בחשון התשפב

סמוטריץ' באירוע 'קירוב לבבות' בתל אביב: ״הגיע הזמן להחזיר את עם ישראל בתשובה"
סמוטריץ'. בונה את קומת הרוח, , צילום: רעות זעירא

אירוע פתיחה ל"בית המדרש ללימודי שליחות" בתל אביב נערך אמש (ג'). בית המדרש נפתח על ידי עמותת ראש יהודי העוסקת בקירוב לבבות בעיר תל אביב. בבית המדרש, אשר נקרא בשם 'הנני', יתקיימו שיעורי יהדות עבור דתיים המעוניינים לעסוק בקירוב לבבות בקרב הקהל החילוני. השיעורים במקום יעברו על ידי רבנים מובילים ובנשיאות הרב שמואל אליהו.

לאירוע ההשקה המתקיים הערב בתל אביב, הגיעו למעלה מ-100 תלמידים שכבר נרשמו, והשתתפו ח"כ בצלאל סמוטריץ', הרב יהושע שפירא ועוד רבנים מובילים.

ח"כ בצלאל סמוטריץ נאם באירוע הפתיחה: "70 השנים הראשונות של מדינת ישראל בעיקר סבבו סביב בניית קומת החומר, עכשיו זה הזמן של קומת הרוח. כמה מאיתנו קמים כל בוקר ואומרים: עכשיו תורי, עכשיו תורנו לבנות את קומת הרוח? לבנות את הקומה השנייה משמע להחזיר את עם ישראל בתשובה. לשאוף אל הקודש, לשאוף גבוה בקדושה".

משתתפי חנוכת בית המדרש,

משתתפי חנוכת בית המדרש, צילום: רעות זעירא


יו"ר מרכז 'ראש יהודי', ישראל זעירא, ציין כי: "לא קיימת כיום תנועת תשובה ציונית. אין הרבה שמתעסקים בתשובה, והמעט שיש זה טיפה בים. אנחנו מתחילים היום משהו גדול, מושקע. גם באיכות וגם בכמות. רצינו שיהיה קהל רב, אבל לא שיערנו עד כמה. התכנית החלה היום אבל עדיין נותרו עוד מספר מקומות ספורים למי שרוצה. אני שמח לראות שאתם איתנו והאולם מלא באנשים שהגיעו מנתיבות ועד חיפה. תודה על האמון".

הרב יהושע שפירא דיבר על המאבק על הזהות היהודית ואמר: "זוהי סיירת המטכ"ל של הציונות הדתית. הזהות היהודית נמצאת במתקפה מחזיתות רבות, וזו חזית המאבק של האומה הישראלית. לכן סיירת המטכ"ל של הציונות הדתית יושבת כאן בתל אביב, ולא בשכם.  אין ספק שהשאלה המהותית היום ביחס לציבור הדתי לאומי היא לא ארץ ישראל אלא הזהות היהודית של עם ישראל".

הרב יהושע שפירא

הרב יהושע שפירא צילום: רעות זעירא


הרב חיים איידלס דיבר באירוע והוסיף: "התפקיד של הקהל הקדוש שיושב פה זה לטעת בלב אלה שמחפשים, בלב אלה שמבקשים. לטעת בתוכם את אותה נקודה של תקווה, את הפך הייאוש. 'הנני' זה צו לקיים דבר ה'. 'הנני' זה מסירות, זה ענווה. 'הנני' לכל מי שבשם ישראל יקרא".