ראיון ורד בן סעדון לא מתרגשת מהביקורות: "רכילות זולה"

ורד בן סעדון, שנבחרה להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות, לא מתרגשת מהביקורות שהושמעו כלפיה בעקבות מיקומו של היקב שבבעלותה ותמונתה עם הפוליטיקאי הגרמני השנוי במחלוקת: "יש כאלה שזה פחות מתאים להם, אנחנו חיים בדמוקרטיה וזה חלק מהחיים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/04/23 11:44 ב באייר התשפג

ורד בן סעדון לא מתרגשת מהביקורות: "רכילות זולה"
צילום: אלון מסיקה - מגזין פנימה

הזוג ארז וורד בן סעדון הקימו לפני 19 שנה את יקב "טורא" בהר ברכה לאחר שהשקיעו את כל חסכונותיהם ברכישת עשרים דונמים של כרמים. על אף ההתמודדויות והקשיים הרבים, הפך היקב המשפחתי ליקב בוטיק איכותי, הזוכה בפרסים בינלאומיים ומביא כבוד לענף היין הישראלי כולו. בעקבות פועלם למען ההתיישבות, נבחרה בן סעדון להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בערב יום העצמאות הקרוב.

בשיחה עם חדשות כיפה, מספרת בן סעדון על היקב, על התחושות לקראת טקס הדלקת המשואות וגם הודפת את הביקורות שנשמעו כלפיה בעקבות מיקומו של היקב שבבעלותה והתמונה שלה עם פוליטיקאי גרמני שנוי במחלוקת.

צילום: יואב פיצ׳רסקי

"פתחנו את היקב עם 1200 בקבוקים והיום אנחנו כבר מייצרים מעל 180,000 בקבוקים בשנה"

"התחתנו לפני 28 שנה ועברנו לגור על הר גריזים שבשומרון ורצינו ליישב את הארץ", פתחה בן סעדון את דבריה, "התחלנו לשתול כרמים בלי שום ידע והתחלנו למכור את הענבים לאחד היקבים הגדלים בארץ. אחרי שלוש שנים מודיעים לנו שהם לא רוצים לקנות ענבים מאיתנו כי יש להם לקוחות שכועסים על זה שהיינות מגיעים מהיכן שהם מגיעים והחלטנו לפתוח יקב משל עצמנו. פתחנו את יקב 'טורא' בשנת 2003 עם 1200 בקבוקים והיום אנחנו כבר מייצרים מעל 180,000 בקבוקים בשנה".

צילום: ללה דיגיטל

"לבחור לגור בשומרון ולייצר זו החלטה אמיצה שבשבילנו היא ברורה מאליה"

ורד סיפרה על האתגרים איתם הם מתמודדים בעקבות מיקומו של היקב. "המון אתגרים היה לנו לאורך הדרך, אם זה הנושא של החרמות ואם זה עקירות של עצים ומטענים של טרור בכרמים ואיבדנו מלא חברים. לבחור לגור בשומרון ולייצר זו החלטה אמיצה שבשבילנו היא ברורה מאליה אבל היא בהחלט מייצרת התמודדויות שאין ליקבים אחרים בארץ. ועם זה אנחנו מצליחים זה אנחנו מנצחים, זה לא קל, אבל ברוך ה' זכינו בפרסים. זכינו בהכרה לאומית ובין לאומית. נושא המשואה זו הכרה לאומית ברמה הגבוהה ביותר".

בני הזוג בן סעדון. צילום: יח"צ

לטענתה, היא כלל לא ציפתה שהיא תזכה להדליק משואה. "לא. אנחנו אנשים פשוטים, אנחנו עובדים קשה. ידענו שאנחנו עושים דברים גדולים לעם ישראל אבל לא זה לא היה המטרות שלנו בחיים. כמובן שזה כבוד גדול וזכות גדולה. הנושא הוא חלוציות אז בהחלט שאנחנו חלוצים זה בזכות  ולא בחסד, עבודה קשה לאורך כל השנים".

"עצוב שאנשים מתעסקים ברכילות זולה"

בן סעדון התייחסה לביקורות שנשמעו כלפיה בעקבות בחירתה להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות. "כל אדם שהוא מצליח והוא עולה למעלה, יש כאלה שזה פחות מתאים להם אך אנחנו חיים בדמוקרטיה וזה חלק מהחיים. עצוב מאוד שבימים האלה שעם ישראל צריך להתאחד ולהתמקד בטוב מחפשים ומתעסקים ברכילות זולה. אין בני לבין מירי רגב שום קשר, לא היה ולא נברא. היא ביקרה ביקב ובמסגרת התנדבותי במועצה פגשתי אותה במספר אירועים. כמו שצילמתי את מולי שגב ואיתן כבל ואת אלי עמיר שהם מהצד השמאלי של המפה כך הצטלמתי עם אנשים כאלה ואחרים".

עוד הוסיפה ואמרה כי "וגם הבחור הגרמני שהיה אצלנו, הוא היה אורח של ראש המועצה. דלתי פתוחה ואנחנו מקבלים את כולם באהבה. אחד הדברים שאני עושה ביקב זה לאחד בין עם ישראל ולהכיר לאנשים את השומרון, מי אנחנו, מה אנחנו עושים פה ולמה חשוב לגור כאן. אני אמשיך לעשות את זה ומי שזה לא מתאים לו חבל".