הרבנית ימימה מזרחי נבחרה להשיא משואה - וסירבה

אחת מהרבניות המוכרות והאהובות בקרב הקהל הנשי בישראל ובעולם, הרבנית ימימה מזרחי, הגיעה לשלב הסופי ברשימת משיאי המשואה בטקס יום העצמאות, אולם החליטה לסרב, מטעמי צניעות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/04/23 10:05 ב באייר התשפג

הרבנית ימימה מזרחי נבחרה להשיא משואה - וסירבה
צילום: יעל אילן, פרשה ואשה

שבוע בדיוק חלף מאז נחשפו משיאי המשואות בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל בירושלים, והבוקר (א') נודע על דמות נוספת שהייתה אמורה להיכלל ברשימה. על פי דיווח בגלי צה"ל, גם הרבנית ימימה מזרחי, נשיאת ועד רבניות אירופה ודרשנית מוכרת, הגיעה לרשימה הסופית והמכובדת של משיאי המשואות, ואפילו קיבלה שיחת טלפון מקדימה להכרזה. 

הרבנית ימימה נחשבת לאישיות על מגזרית 

עוד עולה מהדיווח, כי הרבנית החליטה לוותר על העניין מטעמי צניעות. כזכור, בטקס המשואות מכובדים מדי שנה 12 ישראלים שהשפיעו ותרמו באופן מיוחד לחברה ולמדינה. בין הנבחרים השנה - ורד בן סעדון, חקלאית ומתיישבת מהשומרון שהקימה את יקבי "טורא", סא"ל ד' מפקד יחידת דובדבן, תא"ל אביגדור קהלני, שלום אסייג, סיוון יערי, נינה אבידר, פרופ' אבי ריבקינד, וד"ר חתאם חוסיין. 

הרבנית מזרחי נחשבת לעל מגזרית, ולשיעוריה הקבועים על פרשת השבוע מגיעות נשים מרקעים שונים. במהלך השנים הוציאה הרבנית עשרות ספרים פרי עטה והיא נחשבת למרצה מפורסמת. בראיון שהעניקה בעבר לחדשות כיפה, היא אמרה: "אני חושבת שעם קצת חוש הומור אנחנו נראה שהקרבה בינינו היא הרבה יותר מאשר המרחק. הייתי רוצה לראות הרבה יותר הכרה בהתקרבות שיש בין מגזרים שנראים לנו מאוד גזורים, כי זה קורה בשטח אנחנו רק צריכים להכיר בזה, אני רואה רצון גדול להקשיב ולדעת וללמוד את הציבור האחר ולהבין את הקודים שלו ופשוט רוצה שיכירו בזה בהדתה המתוקה הזו". 

הרבנית ימימה באחת מהרצאותיה, ארכיון

הרבנית ימימה באחת מהרצאותיה, ארכיון צילום: Miriam Alster/FLASH90