מעיין, סניף ואולם שמחות: משפחת די מנציחה

"לאורך השבועיים האחרונים שאלו אותי רבים כיצד ניתן לעזור, כעת כשכמעט תמו ימי השבעה התשובה שלי ברורה" כתב ראש מועצת אפרת בפוסט שפרסם, ופירט כיצד מתכננת המשפחה להנציח את מאיה, רינה ולוסי די הי"ד

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 22:50 כז בניסן התשפג

מעיין, סניף ואולם שמחות: משפחת די מנציחה
האחיות רינה ומאיה די הי"ד | , צילום: באדיבות המשפחה

שבוע וחצי חלפו מאז הפיגוע הקשה בבקעה, בו מאיה, רינה ולוסי די הי"ד. מחר (ד') המשפחה האבלה תקום מהשבעה. בתוך כך, המשפחה השקיעה בימים האחרונים מחשבה במציאת הדרכים המתאימות להנציח ולכבד את זכרן של הנרצחות, והוחלט על הקמת שלושה מיזמים שונים לזכרן, שמבליטים את המיוחד שבכל אחת מהן."לאורך השבועיים האחרונים שאלו אותי רבים כיצד ניתן לעזור למשפחה, כעת כשכמעט תמו ימי השבעה התשובה שלי ברורה" כתב ראש מועצת אפרת.

לוסי די הי"ד

לוסי די הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

בפוסט שפרסם ראש מועצת אפרת עודד רביבי פירט את המיזמים השונים לזכרן, וכתב: "מחר, כשהבית יתרוקן מאלפי המנחמים תפתח דלת חדר השינה של ההורים ולוסי לא תהיה שם, גם המיטות של רינה ומאיה הי"ד יעמדו יתומות. אין מילות נחמה שיכולו למלא את החלל הריק, את השקט שישתלט פתאום, אין חיבוק חזק מספיק מול פנים מחייכות שלעולם יישארו צעירות".

המיזמים שיוקמו לזכרן

סניף עזרה לזכר רינה

רינה הייתה מדריכה פעילה ומשמעותית בסניף עזרא. "את רינה העציבה אותה העובדה שאין להם מבנה לסניף, והפעולות מתקיימות במרחב הציבורי", הסביר ראש המועצה את ההחלטה, והוסיף: "כבר בחייה החלה לקדם תכניות לבניין הסניף".

מעיין ופינת חמד לזכר מאיה

"המים והטבע היו בשבילה אוויר לנשימה" כתב, והסביר כי לדברי ליאו משמעות השם מאיה היא מאת ה'. "מאיה היית קרובה לטבע, אהבה מעיינות ולכן כל כך טבעי שליד ביתה נבנה מעיין כמו שכל כך אהבה".

אולם שמחות קהילתי לזכרה של לוסי

לדברי רביבי, "לוסי הי"ד, הייתה מעורבת ומשמעותית  בקהילה באפרת, ורצתה תמיד שכולם יהיו שמחים" לכן, לדבריו: "אין מקום יותר מתאים מאשר אולם שמחות להגשים את משימת חייה של לוסי שכולם צריכים להיות שמחים".

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90