לוסי די הי"ד הובאה למנוחות: "לאבד אמא זה כמו לאבד חיים"

אחרי שנלחמה על חייה, אם משפחת די נפטרה מפצעיה והובאה למנוחות בבית העלמין בכפר עציון - יומיים אחרי הלווייתן של בנותיה מאיה ורינה הי"ד: "היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/23 13:50 כ בניסן התשפג

לוסי די הי"ד הובאה למנוחות: "לאבד אמא זה כמו לאבד חיים"
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאה (לוסי) די הי"ד שנפצעה בפיגוע ירי הקטלני בבקעה ביום שישי האחרון, נפטרה אתמול (ב') מפצעיה הקשים. הלוויתה נערכה היום (ג') בבית העלמין בכפר עציון כאשר מאות בני אדם ליוו אותה בדרכה האחרונה.

"אתמול ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים"

קרן, בתה של לאה, ספדה לה בדמעות: "אתמול ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים. מה אם אמא לא תתעורר? אני משותקת מרוב כאב. לאבד אמא זה כמו לאבד חיים – אי אפשר להתקדם מפה. היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. תמיד אמרת שאת מחכה לנכדים, שרצית להיות סבתא, ועכשיו הם לא יזכרו להכיר אותך. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך".

בנה של לוסי ספד גם הוא בקול חנוק: "היית האישה הכי חזקה שהכרתי. היית מארגנת שיעורים לכל הנשים באפרת כל שבת. כל החיים שלך היו רק לעזור ועכשיו שאת לא פה, המשכת לעזור ועם האיברים שלך הצלת 5 אנשים. הייתה לנו זכות ענקית שאת תהיי לנו אמא כל השנים האלו ותמיד תלווי אותנו בנפש".

תרומת האיברים של לוסי הצילה חיים

אחרי שנודע על מותה, משפחתה של לוסי בת ה-48 החליטה לתרום את איבריה ולהציל חיים. ההשתלות בוצעו הלילה בשני בתי חולים, שיבא ובילינסון. הפיגוע הקטלני בו נהרגו בנות המשפחה התרחש ביום שישי בשעות הצהריים, כאשר מחבל התנגש ברכבן באיזור צומת חמרה ולאחר מכן פתח לעברן באש כשרכבן סטה מהדרך. האחיות מאיה ורינה נהרגו במקום, בעוד האם, נאבקה על חייה ונפטרה אתמול (ב').

ביום ראשון נערך מסע הלוויה של רינה ומאיה, והאב ליאו ספד לבנותיו בדמעות: "מאיה היפה והמושלמת שלנו, היית חברה של כולם. היית תמיד מלאך ועכשיו תהיי המלאך השומר שלנו. בתי היפה רינה, היית תלמידה וחברה מעולה. מדריכה מעולה. היית אחראית ומתנדבת. אנשים ידעו שהם יכולים לסמוך עלייך. רינה, חלמת לטייל בעולם ועכשיו את מטיילת לגן עדן". "הייתי עושה הכל כדי להיות ברכב במקומכן", התייפחה אחת האחיות.

לוסי די הי"ד

לוסי די הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

האב עם ילדיו הנותרים בדרך לקבור את בנותיו

ליאו די וילדיו בהלוויית בנותיו | צילום: Gershon Elinson/FLASH90

הלוויית בנות משפחת די

הלוויית בנות משפחת די צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90