בשל מינוי מ"פ צנחן: פלוגת שלמה מגולני נטשה את האימון

במחאה על כך שהמ"פ שלהם הוחלף במ"פ מצנחנים - פלוגת לוחמים מגדוד 51 של גולני פתחו במרד, השאירו את הנשקים ביחידה ויצאו הביתה: "מ"פ צנחן בגולני = נפקדות פלוגתית" כתב אחד הלוחמים באינסטגרם

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 16:41 כז בניסן התשפג

בשל מינוי מ"פ צנחן: פלוגת שלמה מגולני נטשה את האימון
חיילי גולני, ארכיון, צילום: Michael Giladi/Flash90

פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני פתחו היום (ג') באירוע נפקדות, השאירו את הנשקים ביחידה ועזבו אותה במחאה על הדחת מפקדם והחלפתו במ"פ מהצנחנים. על פי דיווחים הקצין הועבר מתפקידו בשל "אי התאמה", ומצה"ל נמסר כי הנושא מתוחקר.

מדובר בפלוגת לוחמים בגולני תחת פיקודה של חטיבה 7. הלוחמים הניחו את נשקם, נטשו את האימון ויצאו לבתיהם מכיוון שהמג"'ד החליט להעביר את מפקד הפלוגה מתפקידו ולמנות במקומו מפקד פלוגה חדש מהצנחנים.

מתקיים שיח עם הלוחמים במטרה להחזיר אותם לבסיס

לפי גורם בצה"ל, כך דיווח הכתב נועם אמיר, בשעות אלה מתקיים שיח ערכי- פיקודי עם הלוחמים על מנת להחזיר אותם לבסיס ולהתמודד עם האירוע החריג. עוד לדברי הגורם, מפקד הפלוגה בגולני עבר מתפקידו בשל אי התאמה לתפקיד. מדובר צה"ל נמסר: "דובר צה"ל: בהמשך לאירוע בגולני, מדובר באירוע חמור שלא עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל והמצופה מחיילי צה"ל. האירוע מתוחקר ויטופל".

אחד החיילים מהפלוגה כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אנחנו עושים את זה כי אנחנו אוהבים אותך" והוסיף, "נלך אחריך עד סוף העולם. מ"פ צנחן בגולני = נפקדות פלוגתית", כך פרסם רועי שרון מתאגיד השידור. 

חיילי גולני ארכיון

חיילי גולני ארכיון צילום: David Cohen/Flash90

גדוד 51 עם היסטוריה של מרידות 

לגדוד 51 היסטוריה של מרידות לאורך השנים. כך למשל ב 2015, חיילים ממחלקת החבלה של הגדוד  נטשו מוצב ברמת הגולן במחאה על ההחלטה להדיח את אחד מחבריהם בשל עבירות משמעת, וכמה שנים לפני כן 13 לוחמים מן החטיבהסירבו לאבטח בסיס ברמת הגולן. גם ב- 2007,  עשרות חיילים מגדוד 51 של גולני שהיו באימון בדרום החליטו למרוד וברחו מהבסיס, בעקבות ויכוח עם המג"ד החדש על היחס לחיילים וותיקים, והרשימה עוד ארוכה.