אל על מגנה את דברי הקברניט ביום השואה: "מקרה חריג"

קברניט בטיסת אל על 007 לניו יורק פנה בכריזה לנוסעים וקישר בין יום השואה למחאה סביב הרפורמה במערכת המשפט. באלעל ראו בחומרה את הדברים ואמרו כי המקרה ייבדק בצורה יסודית על ידי הבכירים בחברה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 12:09 כז בניסן התשפג

אל על מגנה את דברי הקברניט ביום השואה: "מקרה חריג"
מטוס אל-על, צילום: פלאש 90

יום הזיכרון לשואה ולגבורה מצוין היום (ג') בטקסים ואירועים שונים ברחבי הארץ. בטיסת אל-על מישראל לניו יורק, בחר קברניט הטיסה לציין את יום השואה בדרך לא שגרתית, כאשר שיתף את הנוסעים בהגיגיו הפוליטיים, וטרח לקשר זאת לממשלה הנוכחית, לתוכנית השינויים במערכת המשפט, ולאירועים שטלטלו את אירופה במאה הקודמת.

דברים כאלה יכולים לקרות רק בדיקטטורות ומדינת ישראל נלחמת על הדמוקרטיה שלה בימים אלה

על פי דווח בערוץ הטלגרם של עמית סגל, קברניט טיסה אל על 007 לניו יורק פנה לנוסעים במערכת הכריזה של המטוס ואמר את הדברים הבאים: "להזכיר את יום השואה כי דברים כאלה יכולים לקרות רק בדיקטטורות ומדינת ישראל נלחמת על הדמוקרטיה שלה בימים אלה".

תגובת אל על: "המקרה החריג ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה"

באל על מיהרו להגיב לדברי הטייס: "חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל". 

עוד הוסיפו, "המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית ע"י הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".