המחווה המרגשת של מיכל הרצוג במהלך הטקס ביד ושם

רעיית נשיא המדינה הגיעה אמש לעצרת הממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ועמדה בשורה הראשונה בקהל לצד בכירים נוספים. במהלך שירת התקווה היא תועדה במחווה לא רגילה, "מתוך אמונה בצורך בנגישות"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/04/23 11:23 כז בניסן התשפג

המחווה המרגשת של מיכל הרצוג במהלך הטקס ביד ושם
מיכל הרצוג בעצרת הממלכתית לפתיחת יום השואה, צילום: צילומסך לע"מ

יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתח אמש (ב') בעצרת הממלכתית ברחבת גטו ורשה במוזיאון יד ושם בירושלים. המעמד התקיים בנוכחות ראש הממשלה נתניהו, יושב ראש הכנסת אוחנה, נשיאת בית המשפט העליון חיות, נשיא המדינה הרצוג, בכירים נוספים וניצולי השואה. הטקס נערך בסימן ההתנגדות היהודית לשואה לרגל 80 שנה למרד גטו ורשה. לאחר שהזמר שולי רנד נשא את תפילת אל מלא רחמים, נעמד הקהל לשירת התקווה, אותה הובילה קרן פלס. באותם רגעים, תפסה עדשת המצלמה את רעיית הנשיא, מיכל הרצוג

הרצוג תועדה עומדת לצד בעלה ובכירים נוספים בשורה הראשונה, ובעודה שרה את מילות ההמנון היא סימנה אותו בידיה בשפת הסימנים הישראלית. "מיכל לקחה על עצמה לסמן את התקווה בכל טקס ממלכתי אליו היא מגיעה כבר מזה חודשים", כך נמסר מבית הנשיא בתגובה לשאלת כיפה, "מתוך אמונה בצורך בנגישות". 

הרצוג שרה את התקווה בשפת הסימנים

הרצוג שרה את התקווה בשפת הסימנים צילום: צילומסך לע"מ

הרצוג ידועה בפעילותה להנגשת המרחב הציבורי עבור קהלים נוספים, והיא זו שפתחה את כנס כיפה שנערך בינואר האחרון תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה-מתמודדי נפש במגזר הדתי". בדבריה אז, ציינה כי "בריאות הנפש נוגעת לכולנו ונוגעת בכולנו. גם מי שלא מתמודד בעצמו עם קשיי ומכאובי נפש שונים, ודאי מכיר, ביודעין או שלא ביודעין לא מעט מתמודדי נפש, והאתגרים הניצבים בפני מתמודדי ומתמודדות נפש בציבור הדתי הם לעיתים קשים אף יותר". 

מיכל הרצוג בכנס כיפה על מתמודדי נפש במגזר הדתי