נתניהו: "מי שמבקש ללפות אותנו בטבעת חנק של טרור ייתקל בתגובה מוחצת"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בנאומו בעצרת הממלכתית ביד ושם לאיומים מאיראן: "הצוררים החדשים חושבים שאין לנו את הלכידות לעמוד מולם - הם טועים בגדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 21:07 כו בניסן התשפג

נתניהו: "מי שמבקש ללפות אותנו בטבעת חנק של טרור ייתקל בתגובה מוחצת"
צילום: Erik Marmor/Flash90

נזכור ולא נשכח: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו הערב (ב') בשעה 20:00 בעצרת הממלכתית ב"רחבת גטו ורשה" ב"יד ושם" בירושלים במעמד נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, בנימין נתניהו נכבדים נוספים וניצולי השואה. 

"הצוררים החדשים חושבים שאין לנו את הלכידות לעמוד מולם - הם טועים בגדול" 

ראש הממשלה נתניהו התייחס בנאומו בעצרת, לשלום העתידי עם מדינות ערב . "אין עוד מדינה בעולם שבניה ובנותיה היו מצליחים לקום מאפר ההשמדה, ולנסוק לפסגות התקומה. חרף אתגריה הרבים, ישראל היא כוח עולמי עולה, מושא להערצה בזכות יכולותיה יוצאות הדופן. ואני שומע זאת בכל מפגש, בכל שיחה עם מנהיגי תבל – כולל ממנהיגי מדינות-ערב עימן השגנו הסכמי-שלום היסטוריים, וגם ממנהיגי מדינות-ערב אחרות, שגם איתן בכוונתנו להשיג הסכמי-שלום. את משמעות השלום רואים בדרכים רבות בכל ימות השנה, כולל ביום הזה, שבו ילדים מוסלמים בדובאי לומדים על השואה של העם היהודי".

צילום: Erik Marmor/Flash90

נתניהו התייחס לקריאות להשמדתה של מדינת ישראל. אמנם העולם השתנה מאז, אבל הקריאות להשמדתנו לא פסקו וכיום הן באות ממשטר האימים בטהראן. הלקח העיקרי שלמדנו בשואה, הוא שעלינו לבלום את כוחות הרשע מוקדם ככל האפשר. מדינת היהודים חייבת להבטיח שיהיה בידה הכוח להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב, מול כל איום. הצוררים החדשים חושבים שאין לנו את הלכידות לעמוד מולם - הם טועים בגדול" ".

"מי שמבקש ללפות אותנו בטבעת חנק של טרור ייתקל בתגובה מוחצת"

נתניהו הזהיר כי כל מי שיפגע באזרחי מדינת ישראל ייתקל בתגובה "הערב, כאן ב'יד ושם', אני מוסיף: ניצחון העבר אינו מבטיח לבדו, את ניצחון העתיד. ניצחון העתיד מחייב נחרצות תמידית, ומאבק חסר-פשרות במבקשי נפשנו. לכן אנחנו נאבקים בתקיפות בכל הסכם גרעין עם איראן, שיסלול את דרכה לנשק גרעיני. מאותה סיבה אנחנו נאבקים בתקיפות בשלוחות הטרור של איראן סביבנו. מי שמבקש ללפות אותנו בטבעת חנק של טרור ייתקל בתגובה מוחצת.  אויבינו ימצאו אותנו עומדים יחד, כתף-אל-כתף. הם יגלו שוב את הכוחות העצומים שטמונים בעמנו". 

צילום: Erik Marmor/Flash90

בסיום דבריו, הזכיר נתניהו כי צריך לשמור על האחדות ונתן כדוגמא את משפחת די "רוח, כוח ואחדות פנימית - רק כך נמשיך להבטיח את ניצחון ישראל. רוח, כוח ואחדות פנימית, אלה בדיוק הדברים שאותם ביטא לפני ימים אחדים הרב ליאו די מהיישוב אפרת. ברגע הנורא בחייו, בהלוויות של אשתו לוסי, ובנותיו מאיה ורינה - ליאו זעק את קריאת הנצח שהייתה גם תמצית חייו של בנימין זאב ורצברגר, אותה קריאה שמחברת את כולנו: עם ישראל חי ונצח ישראל לא ישקר".