יום השואה מתי הצפירה ביום השואה?

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתחו הערב בשעה 20:00 בעצרת הממלכתית ב"רחבת גטו ורשה" ב"יד ושם" בירושלים | מחר בשעה 10:00 בבוקר תישמע צפירת זיכרון לזכר שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 17:53 כו בניסן התשפג

מתי הצפירה ביום השואה?
צפירה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכור ולא נשכח: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ייפתחו הערב (ב') בשעה 20:00 בעצרת הממלכתית ב"רחבת גטו ורשה" ב"יד ושם" בירושלים. מחר בשעה 10:00 תשמע צפירה בת שתי דקות ויחלו טקסי הזיכרון. לפי לשון החוק, היום "מוקדש מדי שנה בשנה, להתייחדות עם זכר השואה שהמיטו הנאצים ועוזריהם על העם היהודי ועם זכר מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים ההם". לפי החוק, תחילתו של יום הזיכרון היא משקיעת החמה אור ליום כ"ז בניסן, כ"ו בניסן או כ"ח בניסן.

טקס יום השואה. ארכיון

טקס יום השואה. ארכיון צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יום השואה במרחב הציבורי

בערב יום השואה יסגרו כל העסקים מהשעה 19.00 ועד השעה 06.00 למחרת. בין העסקים אותם תמצאו סגורים: בתי קולנוע, קונצרט, מועדונים, אולמי שמחות, בריכות שחייה, חדרי כושר, אירועי ספורט ועוד. בתי קפה ומסעדות, מזנונים וקיוסקים, למעט שירותי הארחה והלנה של בתי מלון ובתי מרקחת יסגרו אף הם.

יום השואה

יום השואה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על פי החוק, עינוגים ציבוריים אסורים ביום זה. ההגדרה של עינוג ציבורי הוא – "הצגות של תיאטרון או קולנוע, קונצרט, דיסקוטק, מופעי מחול, ריקודים, קברט, קרקס, משחק או ספורט, וכל עינוג כיוצא באלה, בין שהם בתמורה ובין שלא בתמורה". סיוג לחוק הוא הרצאה או ויכוח שמטרתם העיקרית היא חינוכית, אף אם הם מלווים לצורך הדגמה הצגת תמונות או השמעת צלילים.