המחווה המרגשת של בת השירות לניצולי השואה: "הכל בזכותם"

בת השירות מדרום הר חברון שמשרתת בפרויקט "והדרת" באילת רקמה קשר מיוחד עם ניצולת השואה. לקראת מצעד החיים בפולין היא הכינה דגל עם חתימות וברכות של ניצולי השואה אותם פגשה במסגרת השירות הלאומי

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/04/23 15:08 כו בניסן התשפג

המחווה המרגשת של בת השירות לניצולי השואה: "הכל בזכותם"
צילום: לע"מ

הלל אביגזר מהיישוב סנסנה שבדרום הר חברון הכירה את סיפורי השואה עוד מהבית. היא בת 19, וכנכדה לניצולת שואה, הסיפור המופלא של סבתה ודודתה ריתק אותה וחיבר אותה עמוקות לנושא זיכרון השואה: "הסיפור שלהן הוא מטורף, הן ברחו ממקום מסתור אחד לאחר, ובאחד מהם הן גילו דרכונים של נערות הונגריות בנות גילן, וזה הציל אותן". הלל מספרת כי הסבתא והדודה הסתובבו בבודפשט עוד מספר שבועות בביטחון יחסי, בזכות אותם דרכונים, עד שנתפסו ונשלחו למחנה ברגן-בלזן, בו היו עד השחרור.

בשנה שעברה החלה הלל את השירות הלאומי שלה, ובמסגרתו הרחיקה עד אילת, שם נטלה חלק בפרויקט מיוחד: "והדרת" פרויקט שבו משרתי השירות הלאומי מתנדבים פרטנית עם קשישים וקשישות. לדבריה, בחרה בתפקיד כיוון שהיא חשה מחויבות עמוקה לדור שבנה את הארץ והולך ונעלם "אלה אנשים שהקיזו פה את הדם שלהם, הגיעו מאפס והקימו משפחות והקימו מדינה. כל מה שיש לנו פה זה בזכותם".

במסגרת ההתנדבות פגשה הלל קשישה שהתברר כי היא ניצולת שואה. הקשישה סיפרה להלל - לראשונה בחייה - את הסיפור שלה מהשואה, סיפור שהיא מעולם לא סיפרה אותו לפי כן לאף אדם ואין לו תיעוד בשום מקום לפני כן.

מצעד החיים

מצעד החיים צילום: Yossi Zeliger/Flash90

דגל עם שמות וחתימות של ניצולי השואה

גם עם תום שנת ההתנדבות, היא ממשיכה לשמור על קשר עם הניצולה "הקשר שלנו חזק, ואני מתייעצת איתה על שאלות שיש לי ממש כמו חברה שלי". ביום הזיכרון לשואה ולגבורה שיחול מחר, הלל תשתתף במצעד החיים הרשמי בפולין לזכר הנרצחים. כחלק מההכנות לנסיעה, לקחה הלל דגל ישראל ששייך לה והולך איתה לכל מקום, והחתימה עליו שמות וברכות של ניצולי השואה שפגשה בשירות שלה, ועם הדגל המוחתם היא תצעד במצעד החיים. הלל אומרת כי "כשאני אצעד במצעד החיים עם הדגל והחתימות שעליו, זה יהיה הניצחון שלהם".

הלל המשיכה לשנה נוספת בשירות לאומי בעיר אילת, וכיום היא מתנדבת בגן לחינוך מיוחד, בגרעין "אל עמי" ועושה את השירות הלאומי שלה דרך האגודה להתנדבות. כמו כן משרתת ומתנדבת כחובשת רפואת חרום במד"א.