ראיון "אני אדחוף לקידום הרפורמה גם אם לא יהיו הסכמות"

חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד מתייחס בראיון לחדשות כיפה לשיחות בבית הנשיא: "השאלה היא האם לפיד יבין שטובת המדינה חשובה יותר מהסרבנות והאם גנץ יהיה אמיץ"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/04/23 14:23 כו בניסן התשפג

"אני אדחוף לקידום הרפורמה גם אם לא יהיו הסכמות"
דן אילוז, צילום: דני שם טוב, יחידת דוברות הכנסת

בפתח הראיון עם חבר הכנסת דן אילוז מהליכוד שאלנו על סיכויי ההידברות בבית הנשיא, "אנחנו בהחלט מנסים להגיע להסכמה רחבה אבל בלי לוותר על העקרונות שלנו, אאני שומע שהפערים לא מאוד גדולים. בסוף השאלה היא האם לפיד יבין שטובת המדינה חשובה יותר מהסרבנות והאם גנץ יהיה אמיץ להתקדם בלי לפיד, בלפיד אין לי הרבה תקוות". 

ואם לא יהיו הסכמות?

"אני אדחוף לקידום הרפורמה גם אם לא יהיו הסכמות ואני שומע גם התחייבות מראש הממשלה שגם נותן צ'אאנס להדברות וגם מבטיח תיקון במערכת המשפט". 

"מה שהתפרסם שהוא היה מתואם עם משפחת נתניהו זה הזוי"

כמה זמן תתנו לשיחות?

"תלוי אם יש התקדמות או אין התקדמות. אבל לא נכון לתת דד ליין. הציבור צריך למדוד אותנו בסוף הקדנציה, לראות האם היו שינויים במערכת המשפט, אני אישית מעדיף שזה יקרה השנה".

מה צריך לעשות עם חבר הליכוד יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן שהורה על שביתה?

אני חתום על עתירה נגדו, כי ההתנהלות הייתה מאוד בעייתית זאת הייתה שביתה פוליטית וזה דבר שהוא לא מקובל. השביתה הייתה נגד מפלגת הליכוד, מה שהתפרסם שהוא היה מתואם עם משפחת נתניהו זה הזוי. 

אפשר לומר שנכשלתם בכל הקשור ליוקר המחיה

לא נכשלנו, יש הרבה עבודה שצריכים לעשות היינו צריכים לפעול שם מההתחלה, זה מה שהכי חשוב לאזרח הקטן בסוף, לא שצריך להשפיע על החלטות בנק ישראל אבל היינו צריכים לתת שם גז יותר גדול. אגב, אחד ההישגים שאני הכי גאה בהם זה המלחמה נגד משרד הבריאות, נלחמתי שם כדי שרפורמת התמרוקים תתקדם. יש לי עוד הרבה הצעות חוק שנוגעות ליוקר המחיה. 

"ערכית כולם צריכים לשרת, ברמה הפרקטית צריכים הסכמות"

מה עם חוק הגיוס שיאפשר לחרדים להשתמט מצה"ל?

אני אישית לא שותף לדיונים, המהמתווים שפורסמו לא מדוייקים. אפשר ללכת ראש בקיר ולומר שמבחינה ציונית כולם צריכים להתגייס, אבל נמשיך לראות את החברה החרדים לא משתלבת בשוק העבודה. ערכית כולם צריכים לשרת, ברמה הפרקטית צריכים הסכמות.