"משמעות מגדרית" רון חולדאי חילק בבתי הספר תמונה של אסתר חיות ומגילת העצמאות

ראש עיריית תל אביב-יפו החליט לחלק את התמונות כדי שישולבו בפינות הלאום בכיתות: "יש בכך גם חשיבות ערכית, כעיר שמקדמת את ערכי הדמוקרטיה והשוויון, הפלורליזם ושלטון החוק, ויש לכך גם משמעות מגדרית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/04/23 14:39 כה בניסן התשפג

רון חולדאי חילק בבתי הספר תמונה של אסתר חיות ומגילת העצמאות
רון חולדאי | , צילום: Flash90

יום העצמאות מתקרב והעיריות והמועצות השונות עורכות סידורים אחרונים לקראת אחד מהימים הכי ממלכתיים בלוח השנה הישראלי. עד שיחלו החגיגות בעירו, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, החליט לספק לבתי הספר בעיר עותקי תדפיסים של מגילת העצמאות ותמונה רשמית של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, "למען שילובם בפינות הלאום בכיתות", כך כתב היום (א') בחשבון הפייסבוק שלו.

חולדאי הסביר: "יש בכך גם חשיבות ערכית, כעיר שמקדמת את ערכי הדמוקרטיה והשוויון, הפלורליזם ושלטון החוק. ויש לכך גם משמעות מגדרית – להמחיש לבנות הכיתה שהכל אפשרי עבורן. בבית הספר היסודי הר נבו בכיתה ו'1 כבר תלו אותן על הקיר. כן ירבו".

"מדינות דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיה רק עם שפיכות דמים"

לפני כחודשיים עמד חולדאי בעין הסערה לאחר שבמהלך ראיון לחדשות 13 אמר כי "מדינות יכולות להפוך כמו שקורה אצלנו לדיקטטורות. מדינות דיקטטורות חוזרות להיות דמוקרטיה רק עם שפיכות דמים". בתגובה, מפלגת הליכוד הגישה נגדו תלונה במשטרה בטענה להסתה לאלימות ולמרד אזרחי.

בהמשך ניסה חולדאי להסביר את דבריו: "אסביר את דברי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. בראיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".