ראש מועצה ביו"ש: "אין צבוע יותר מרון חולדאי"

ראשי המועצות המקומיות ביו"ש מגיבים על החלטת עיריית תל אביב לתלות בכיתות שבתחומה מפות ישראל שהקו הירוק הוא גבולן | יוסי דגן: "הניסיון של רון חולדאי להוציא חצי מיליון אזרחי מדינת ישראל מחוץ למחנה לא יצלח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/22 14:12 כו באב התשפב

ראש מועצה ביו"ש: "אין צבוע יותר מרון חולדאי"
צילום: עיריית צל אביב

בעקבות החלטת עיריית תל אביב לתלות בבתי הספר שבתחומה מפות ארץ ישראל שגבולותיה הם גבולות הקו הירוק, זאת למרות איסור מפורש של משרד החינוך לעשות כן, מגיבים היום ראשי המועצות המקומיות ביו"ש למהלך.

ראש מועצת אפרת: נמשיך לבקר בעיר העברית הראשונה אבל נזכור איפה הכל באמת התחיל

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי הודיע כי למרות ההחלטה תלמידי בתי הספר באפרת ימשיכו לבקר בתל אביב במהלך שנת הלימודים הקרובה: "למרות שראש העיר תל אביב לא כ"כ אוהב אותנו מסתבר, או רואה בנו לא תושבים לגיטמיים בישראל. אנחנו נבוא, (ללא דרכון) נכיר את העיר העברית הראשונה.. נלמד היכן התחיל הכל.. סליחה טעות זה התחיל קצת לפני...במקומות כמו אפרת למשל עם רחל אימנו. בכל זאת נגיע לת"א לבקר אבל נזכור איפה הכל באמת התחיל. תודה לחלודאי שהזכיר".

עודד רביבי. טור פוליטי

עודד רביבי. צילום: באדיבות המצלם

גם יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, הגיב וכתב: "אין צבוע יותר מרון חולדאי, ראש עיר שעירו בנויה על כפרים ערביים שנהרסו בכפייה יותר מהעיר תל אביב והוא מטיף מוסר לנו, שמעולם לא נישלנו אף אדם. אנחנו דורשים ממשרד החינוך לא להסתפק בגינוי אלא לפעול באופן אקטיבי כמצופה כנגד מפות הדה לגיטימציה שנותנות רוח גבית ל-bds שחולקו לתלמידים בתל אביב, יש למשרד החינוך את היכולת לעצור את החרפה הזו ולא להסתפק בתגובות בתקשורת. הניסיון של רון חולדאי להוציא חצי מיליון אזרחי מדינת ישראל מחוץ למחנה, לא יצלח. תלמידי ישראל וגם התלמידים בתל אביב אוהבים את מדינת ישראל ואנחנו אוהבים אותם. הנדסת התודעה הפוליטית הזו תחת מעטה ציני של 'מקום לדיון' לא ראויה ואין לה מקום בבתי הספר במדינת ישראל".

ראש מועצת בית אל שי אלון טען בעקבות הפרסום כי כל נושא ההתנהלות האסטרטגית ביהודה ושומרון מתנהל באדישות וללא דיון מעמיק וכי יש לעורר את השטח לפני שיהיה מאוחר מדי: "התנהלות עיריית תל אביב, בה כנראה לא יושבים רבים המחבבים את ההתיישבות ביו"ש, היא חלק מסימפטום רחב שבו חוסר היציבות הפוליטית וחוסר האופק המדיני מול הפלסטינים מובילים להתנהלות עצמאית של גורמים שונים, המנהלים את הסכסוך כפי ראות עיניים ומובילים לכאוס השורר בכל הנוגע ליו"ש. בראשם שר הביטחון בני גנץ המוביל מדיניות עצמאית בשטח כפי ראות עיניו וללא חשיבה מעמיקה וקבלת מנדט ציבורי. במצב כזה בו 'איש הישר בעיניו יעשה' לא פלא שגם עיריית תל אביב מחליטה היכן יעברו גבולות מדינת ישראל".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "לא נוהגים כך כלפי אחים, גם לא בוויכוחים פוליטיים. זו לא הפעם הראשונה שמדיניות ההכלה והגישה הליברלית מתנפצים דווקא על אחים. מדינת תל אביב זקוקה ליהודה, שומרון, בנימין ולירושלים. בלי התוקף המוסרי על הארץ הזו, אין לנו שום זכות לחיות בשום חלק ממנה".

ראש מועצת גוש עציון: חולדאי שנכשל בזירה הארצית לא יקבע את גבולות התדעה הציבורית

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן טען שהקו הירוק לא רלוונטי ובוודאי שלחולדאי, שנכשל כישלון צורב בזירה הארצית, אין מנדט לקבוע את גבולות המדינה או התודעה: "ראש עריית תל אביב, רון חולדאי, מתייחס לקו שאינו רלוונטי לא במציאות בשטח ולא בתודעה הציבורית הישראלית. נזכיר שחולדאי שניסה בבחירות הקודמות לפנות לזירה הארצית נכשל ופרש כי אינו קיבל את אמון הציבור הרחב בבחירות לכנסת, עכשיו, הוא מנסה ממקום שבתו בתל אביב לקבוע את התודעה בנוגע לנחלת אבותינו. בדבר אחד צודק חולדאי, בכך שהוא מעלה את הצורך בהחלת ריבונות על יהודה ושומרון בתוכם חיים עשרות אלפי יהודים כאזרחים סוג ב', כאשר כל זב חוטם יכול להחליט להוציא אותם מהמפה בכל עת".

ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל הזמין את תושבי תל אביב להגיע למעלה אדומים ואמר: "מדובר בהחלטה אומללה, המעידה בעיקר על דעות קדומות. למרבה הצער, כנראה שמדינת תל אביב והעומדים בראשה חושבים שגבולות ארץ ישראל מסתיימים בגוש דן. אני מזמין אותם לצאת משינקין ומאבן גבירול, להגיע אלינו למעלה אדומים ולראות מקרוב מהי התיישבות הנמצאת בתנופה ובצמיחה".

יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל וראש רשימת הבית היהודי לכנסת ה-25 הזמין את גם הוא את חולדאי לביקור ביו"ש ואמר: "רון חולדאי שכח לצאת מגבולות מדינת תל אביב ולרדת אל העם היושב בציון. ברחבי ההתיישבות ישנם מאות אלפי אנשים שמשלמים מיסים ומשרתים במילואים לא פחות מחולדאי. אני מזמין אותו לבוא לסיור ולפגוש את מלח הארץ אשר מתגורר בהתיישבות. אוי לאותה הבושה".

יוזמת הפרוייקט: "כדי לגדל אזרחים פעילים, הם חייבים להבין את המרחב"

את פרויקט המפות החדשות יזמה סגנית ראש העיר חן אריאלי שאמרה: "במקום לצנזר את המציאות, המפה מאפשרת שיח עליה. כדי לגדל אזרחים פעילים, הם חייבים להבין את המרחב - שכולל גם את הקו הירוק", והוסיפה: "אי אפשר להכריח את בתי הספר להשתמש במפה, אבל יש לנו חובה לאפשר את הדיון עליה".

חולדאי: "חשוב לנו שהתלמידים יכירו את גבולות הריבונות הישראלית ואת המציאות המורכבת"

במכתב למנהלי בתי הספר כתב ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כי: "חשוב לנו שהתלמידים יכירו את גבולות הריבונות הישראלית ואת המציאות המורכבת באזורים שבהם חיים אלה לצד אלה יהודים אזרחי ישראל וערבים הנתונים בשליטת הרשות הפלסטינית". חולדאי הוסיף כי אפשר להשתמש במפה "לשיח היסטורי, גאוגרפי, לשוני — ואפילו אקטואלי, על בריתות, הסכמים, סכסוכים, וסוגיות מדיניות הנמצאות בלב השיח הציבורי, ואין כמו מראה עיניים כדי לדון בהם לעומק".

לוקח מנדטים ממפלגות השמאל-מרכז. רון חולדאי

רון חולדאי צילום: פלאש 90. תומר נאוברג