המהלך של הליכוד נגד רון חולדאי: "הסית לאלימות"

אחרי האמירה השנויה במחלוקת של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי כי, "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים", במפלגת הליכוד פנו למשטרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/02/23 15:55 כב בשבט התשפג

המהלך של הליכוד נגד רון חולדאי: "הסית לאלימות"
נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש עיריית תל אביב השתמש היום (ב') במילים חריגות נגד הרפורמה המשפטית ורמז להפעלת אלימות, ""מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים", אמר ראש העיר, בתגובה, מפלגת הליכוד הגישה תלונה במשטרה נגד רון חולדאי בטענה שהוא, "הסית לאלימות ומרד אזרחי".

חולדאי ניסה להסביר את דבריו ואמר היום אחרי האמירה המקוממת: "אסביר את דברי, כי יש מי שמסלפים אותם במכוון לתועלת אישית. בראיון דיברתי על אמת היסטורית כואבת. האחריות למניעת שפיכות דמים היא על אלו שמחליטים בכנסת והופכים את ישראל לדיקטטורה. עליהם החובה להפסיק את תהליך החקיקה, להגיע להידברות ולמנוע זאת".

חבר כנסת מיש עתיד: שמחה רוטמן הכניס אצבע בעין לנשיא

הפגנה המונית עם עשרות אלפי משתתפים נערכה היום מחוץ למשכן הכנסת, כחלק מגל המחאה ששוטף את מדינת ישראל, בשל ניסיון הקואליציה לערוך שינויים במערכת המשפט. אחד מהמפגינים, שהשתתף מוקדם יותר בדיוני ועדת החוקה בה אושרו שני סעיפים לקראת הצבעה עליהם במליאה - הוא חבר הכנסת מיש עתיד, עידן רול. 

"יש פה ביזוי מוחלט של הנשיא ובית הנשיא"

בראיון ל"חדשות כיפה" אמר רול: "אני רואה פה המון המון ישראלים מודאגים אוהבי הארץ. אנשים עזבו את העבודה שלהם, הוציאו ילדים ממסגרות והם הגיעו לפה כי הם זועקים, הם מפחדים שהמדינה שלנו הולכת להשתנות ולא תהיה יותר מה שהיא".