עיתונאי "הארץ" במתקפה על הרב לאו: "השקפת עולמו היא שטות מוחלטת"

עיתונאי "הארץ", רוגל אלפר, פרסם טור בו הוא תקף את הרב ישראל מאיר לאו: "לא צריך את חוכמת החיים הקצוצה שלו, שמתמצית בנימה רווית פתוס וחשיבות עצמית, ובקלישאות נבובות" | המו"ל, עמוס שוקן גיבה: "הטור ראוי לפרסום והכרחי לפרסם טקסט כזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 12:08 כב בניסן התשפג

עיתונאי "הארץ" במתקפה על הרב לאו: "השקפת עולמו היא שטות מוחלטת"
צילום: Miriam Alster/Flash90

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב ישראל מאיר לאו, התראיין ביום שני האחרון לתכנית "שש עם עודד בן עמי" בעקבות פיגוע הירי בבקעה בו נרצחו לוסי די ובנותיה, מאיה ורינה הי"ד. "אנחנו פונים אליך לבקש סעד", פנה המגיש לרב במהלך הראיון.

"הרב לאו מנהל אורח חיים חשוך, והשקפת עולמו היא שטות מוחלטת"

יממה לאחר הראיון, כתב עיתונאי עיתון "הארץ", רוגל אלפר, טור בו הוא תוקף את הרב לאו תחת הכותרת "תודה, אין לנו צורך בחוכמת החיים הקצוצה של הרב לאו". "הרב לאו מנהל אורח חיים חשוך, והשקפת עולמו היא שטות מוחלטת. עצם הפנייה אליו ממצבת אותו כדמות שמעל לכל מחלוקת. אבל ערכי הרב לאו מקוממים כל אתאיסט. ההתבטלות לפניו מוחקת כליל את הזהות החילונית בארץ ונובעת מרגשי נחיתות בזויים של מערכת תקשורת נאורה־לכאורה, שאינה מכבדת את עקרונות הליברליזם", כתב אלפר.

עמוס שוקן, מו"ל הארץ

עמוס שוקן, מו"ל הארץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"הוא פשוט משקר ומבצע פוליטיזציה בוטה של השכול"

לטענתו של עיתונאי "הארץ", הרב לאו, מעצם היותו רב הוא דמות מפלגת. "הרב לאו הוא דמות מפלגת מעצם היותו איש ציבור דתי. ומאליו מובן שההתרפסות לפניו מקורה גם בתוארו 'יו"ר מועצת יד ושם'. שהרי השואה, המאחד הגדול של הציבור היהודי המתקרבן והמתמסכן במעושות פתולוגית בארץ ישראל, היא המצדיקה האולטימטיבית של מסכת האלימות והגזענות שמפעילה מדינת ישראל".

הרב לאו בבית המדרש

הרב לאו בבית המדרש צילום: אולפני אביץ - פני קדם

אלפר טען כי הדברים שאמר הרב לאו בראיון לתכנית הם שקר. "לא צריך סעד מלאו. תודה. לא צריך את חוכמת החיים הקצוצה שלו, שמתמצית בציטוטים מהתנ"ך בנימה רווית פתוס וחשיבות עצמית, ובקלישאות נבובות בנוסח 'אנחנו עם שמלומד בסבל, מלומד בייסורים'. אכן. אבל בהקשר של סכסוך הדמים עם הפלשתינים, זה שקר נתעב".

מו"ל הארץ: "הטקסט של רוגל ראוי לפרסום"

למרות הסערה סביב טורו של אלפר, המוציא לאור של "הארץ", עמוס שוקן, כתב כי הטור ראוי לפרסום. "הטקסט של רוגל ראוי לפרסום והכרחי לפרסם טקסט כזה. צריך להבין שישראלי שקובע את מגוריו מחוץ לקו הירוק עושה מעשה בלתי חוקי (החלטת מועצת הביטחון 2334 מדצמבר 2016), זה שונה מלגור בתל אביב. לחיות בשטח כבוש כששכנך הפלשתיני תחת משטר אפרטהייד מגדיל סיכון לחייך. זה עד כדי כך פשוט".