הכירו את מורת המאה: דיאנה לאה דייני

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/18 14:29 כ בכסלו התשעט

הכירו את מורת המאה: דיאנה לאה דייני
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מנהלת גן
המוסד: גן חמ״ד חצב מכיל, נאות אשקלון
מחוז: דרום

היוזמה: ”הגן המכיל״ – שילוב ילדים מאתגרים בגן

דיאנה עוסקת בחינוך זה שלושים ותשע שנים באהבה ומתוך תחושת שליחות עצומה ומיוחדת. יחסה לתלמידים מתאפיין באהבה אין-סופית ובהכלה, וכך היא משלבת בגן רגיל ילדים מאתגרים שלהם קשיים רגשיים וחברתיים.
דיאנה מביאה את התלמידים להישגים מרשימים בתחומי הליבה והמוטוריקה, בלי לוותר על סיפורי התורה ועל סיפורי חכמים ותוך טיפוח והדגשה של ההיבטים הרגשיים והחינוך החברתי-ערכי. הילדים בגן לומדים לטפח את המודעות העצמית והחברתית ומתנסים ברקימת חיים של כבוד לזולת בד בבד עם הגדרת גבולות – זאת כהכנה לחיי קהילה תוך ראיית הפרט וצרכיו.

דיאנה מעניקה לילדים יחס של כבוד והקשבה ומעודדת אותם לעצמאות ולקבלת אחריות. הילדים מצידם חשים ביחס האישי והמכבד ומביעים את רצונם ליזום, להמציא, לחקור ולהתנסות. יחסה החיובי של דיאנה מביא את הילדים לתחושת סיפוק ומגביר את המוטיבציה שלהם ללמוד ולהתקדם. דרכי עבודתה מאפשרים לכל תלמיד לרכוש כישורי חיים ולהשתלב בחברה בדרך מיטבית, תוך מיצוי סגולותיו.
תלמידיה לומדים לקבל את האחר והשונה ולפתח מסוגלות לחיים משותפים ופניות ללמידה ולצמיחה טובה ובריאה. בהובלתה של דיאנה מיושמות בגן דרכי הוראה של משחק חברתי חופשי, המביא להנעה פנימית ורצון להתקדם וללמוד. המשחק החופשי מפַ תח את הוויסות הרגשי האישי, מעצים את הלמידה וההישגים ומסייע בהתפתחות האישית.
דבר זה מבסס בקרב הילדים את תחושת המוגנות וחדוות הדעת ויוצר תחושת אמון ושביעות רצון בקרב הורי התלמידים. דיאנה מפתחת בקרב תלמידיה זהות ציונית דתית.
היא מלמדת בדרכים מגוונות על אודות הדמות השנתית וערכיה, תוך חיבור רלוונטי לחיי התלמיד ולאהבת התורה – והכול מתוך רוח מטרת העל ”בית חינוך כמשפחה״.

השפעת היוזמה

  • טיפוח זהות ציונית דתית ואהבת תורה תוך חיבור התלמידים לערכי ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי המבוסס על הכלה ועל אהבת תלמיד, מיצוי סגולותיו והעצמתו, וכן על חוויות של הצלחה המביאות לפיתוח תחושת השייכות והמוגנות ולחיבור לערכי הגן ותוכניותיו.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בהעצמת הלמידה וההישגים מתוך חקר, התנסות ויוזמה.
  • קידום ”והעמידו תלמידים הרבה״ בקבלה מיטבית של כל תלמיד המבקש להתחנך לערכי החמ״ד וחזונו.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בשיתוף ההורים והקהילה בתהליך החינוך באופן משמעותי.


על זאת ועל היותה ”מורה לחיים״ ודמות חינוכית מובילה, על נתינה ואחריות בשמחה ובמאור פנים, על יחס ייחודי לכל תלמיד ומשפחתו, על רגישות ומסירות יוצאות דופן ועל מקצועיות וקידום הישגים, מצאנו את הגב׳ דיאנה לאה דייני ראויה לתואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: ארץ המורשת והמולדת שלי, שבה גדלתי, התחנכתי, ישראל. חינכתי את ילדיי ואת ילדי