המדריך המלא בקלות וביעילות: איך לנקות את הרכב לפסח

בתוך מאמצי הניקיונות לפסח, הרכב הפרטי הוא ללא ספק אחד האתגרים המייאשים יותר - אבל לא חייבים לשלם לחברה למכון שטיפה יקר. במספר שלבים פשוטים ועם החומרים הנכונים, כל אחד יוכל לנקות את הרכב בקלות ולהכשיר אותו לפסח

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 12:20 יג בניסן התשפג

בקלות וביעילות: איך לנקות את הרכב לפסח
ניקיון רכב, צילום: shutterstock

רגע לפני חג הפסח, זה נראה כאילו המטבח הישראלי הממוצע טובע בתוך חומרי הניקוי. פחות תבשילים מצוינים, יותר סאנו ז'אוול בניחוח לימון. בתוך כל המאמץ הסיזיפי לשפשוף ולאיתור כל פירור חמץ מאחורי הספה, קל לשכוח את החדר הנוסף מחוץ לבית, שגם אותו חשוב להכשיר לקראת החג: הרכב המשפחתי.

בעוד שיש מי שייזכרו ברגע האחרון ויעמדו בתור הארוך במכון שטיפת הרכב הקרוב לביתם, אחרים ידאגו מראש לנקות את הרכב כדי להימנע מהלחץ ואף יראו בזה הזדמנות חינוכית לרתום את הילדים למאמץ המשפחתי לקבל את פסח כשרים ונקיים מחמץ.

מברשת שיניים, שואב אבק ומטלית: כך תנקו את הרכב לפסח

בשביל שהניקיון יהיה מוצלח, דרושה הכנה מדוקדקת של המצרכים והציוד. בסדרת סרטונים מסביר הרב יוסף אלנקווה מה נדרש: מברשת ניקוי, מברשת שיניים, חומר ניקוי, מטלית, שואב אבק וקצת שרירים כדי להזיז את הכיסאות. אולי זה נשמע מסובך, אבל זה יותר פשוט ומהיר ממה שזה נדמה.

כדי להפוך את כל ההליך לפשוט וידידותי אפילו יותר, מומלץ תחילה להוציא את כל הציוד הלא הכרחי מהרכב - כן, גם את כוס הקפה הנצחית שיושבת לה ליד מושב הנהג ושקיות החטיפים שהילדים זרקו בטיול המשפחתי האחרון ועד היום לא הייתה לכם הסבלנות לזרוק אותן. קודם כל - היפטרו מהזבל. 

לאחר מכן הרימו את הכיסאות והתחילו לנקות את המשטח בעזרת מברשת הניקוי. אל תיבהלו מכל פירור שלא נתפס - בשביל זה יש את שואב האבק כדי להשלים את המהלך, אבל בשביל היסודיות, וגם בשביל האתגר, צריך להתחיל במברשת.

את מברשת השיניים שמרו בשביל המסילות הקטנות. אחרי שתסיימו איתן יש לעבור לשואב האבק ובשביל הפינאלה לרסס חומר ניקוי ולעבור במטלית. פשוט, קליל ואפילו נחמד כמשימה למתבגר שלכם. 

נקו עכשיו - ולא ברגע האחרון

אנשים כל כך מקפידים על ניקיון הבית בכלל, וניקיון המטבח בפרט, שהם דוחים את ניקיון הרכב לרגע האחרון - לילה לפני ליל הסדר, ומרוב לחץ לא מנקים ביסודיות. לכן הרב יוסף אלנקווה מבקש, אפילו מפציר - אל תחכו לרגע האחרון. והכי חשוב - מרגע שהרכב נקי ומוכשר לפסח, אל תיכנסו אליו עם חמץ.

פסח כשר ושמח.