לקראת פסח: כך תחסכו מאות שקלים בחומרי ניקוי לבית

סל המוצרים של המועצה הישראלית לצרכנות, בדק לקראת החג את חומרי הניקוי והטואלטיקה בכל רשתות השיווק, והנתונים מפתיעים. ממוצע הסל עומד על 329 שקלים, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר הוא 62%

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/03/22 18:05 כז באדר ב'

לקראת פסח: כך תחסכו מאות שקלים בחומרי ניקוי לבית
ניקיון, צילום: שאטרסטוק

פסח בפתח ובעוד כולנו שוקדים על ניקיונות הבית, המועצה הישראלית לצרכנות החליטה לבדוק 110 מוצרי ניקיון בכל הקטגוריות, והתוצאות מפתיעות, כאשר נמצאו הבדלי מחירים חריגים שמגיעים ל-45 שקלים לאותו מוצר ברשתות שונות. בנוסף, המועצה לצרכנות בדקה חלופות של מותגי הבית למוצרים פופולאריים ומצאה הבדלים שמגיעים ל-58 אחוזים. 

המהלך הוא חלק מהשקת סל מוצרים חדש שהמועצה הישראלית לצרכנות הרכיבה ומונה כאלף מוצרים, כולל מוצרי מזון, ניקיון וטואלטיקה הנמכרים ביותר בכל קטגוריה. ממוצע סל מוצרי הניקיון לחג עומד על 329 שקלים, כאשר הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר הוא 62%. רכישת מותגים פרטיים תוזיל את המחיר של מוצר בודד ב-58%.

ממוצע סלי מוצרי הניקיון לפסח נערכו על בסיס נתונים המתקבלים מהאתרים: פרייסז וסטורנקסט. הליווי הסטטיסטי נעשה ע"י ד"ר אור כץ מהמכללה האקדמית אשקלון. 

אותו מוצר - הפרש של עשרות שקלים 

קפסולות ג'ל לכביסה של אריאל (55 יחידות): הזול ביותר 35 שקלים ברמי לוי לעומת 78 שקלים ברשת קינג סטור- הפרש של 43 שקלים. 

מגב סיליקון עם תופסן בסופר ברקת יימכר ב-25 שקלים ואילו ברשת "חצי חינם" ב-65 שקלים, הפרש של 40 שקל.

שופרסל

שופרסל, הפרש של 20 אחוזים בתוך הרשת, צילום: פלאש 90, אבי דישי

כפפות לטקס של סנו סושי - יימכרו במיני סופר אלונית ב-22 שקלים, ואילו בקינג סטור ב-45 שקלים. 

מטליות מיקרופייבר לרצפה עולות 9.90 שקל במחסני השוק, ובמיני סופר אלונית ב-26.90 שקלים, הפרש של 172% ו-17 שקלים. 

מסיר אבנית מקומקום אנטי קלאק נמכר בחצי חינם ב-4.9 שקלים ואילו במיני סופר אלונית ב-20 שקלים, הפרש של למעלה מ-300 אחוז ו-15 שקלים.

הסוד להוזלת הקניות: השוואת מחירים ובחירת מותג הבית

בנוסף דגמה המועצה לצרכנות מוצרים להם נמצאו חלופות דומות ולא בהכרח זהות, של המותג הפרטי ברשתות השונות. כאן נמצאו הפרשים של עד 58 אחוז לטובת מותג הבית בהשוואה לאותו מוצר של המותג המוביל.

אקונומיקה מבושמת של "יש" 4 ליטר, זולה ב-58 אחוזים מאקונומיקה בריח לימון של "סנו ז'אבל" 4 ליטר. נוזל לניקוי רצפות בניחוח אויר הרים במותג הפרטי של "יוחננוף" 2 ליטר, זול ב-52 אחוזים מריצפז פלוס של סנו 2 ליטר.

כריות יפניות ניקול 6 יחידות נמכרות ב-10.40 שקלים, חלופה של מותג הבית תוזיל את הרכישה ב-43%. מרכך כביסה בדין כחול נמכר ב-20.5 שקלים, אם תבחרו במותג הבית בריח דומה של מותג הבית של רמי לוי תשלמו 20% פחות.

סנובון לניקוי האסלה יעלה בשופרסל 12.8 שקלים, מול מותג הבית של שופרסל שיעלה באותה הרשת 10 שקלים - 22 אחוז פחות.

מנכ"ל המועצה עו"ד עופר פיינשטיין אמר: "המלחמה ביוקר המחיה משותפת לצרכנים, משרדי הממשלה, כנסת ישראל, ורגולטורים שונים. אך השפעת העלייה ביוקר המחיה משפיעה ישירות על כיס הצרכן. המועצה הישראלית לצרכנות משיקה מוצר ייחודי, בו יבחנו ויחשפו המחירים של שורה ארוכה מאוד של מוצרים, הנמכרים ברשתות השיווק. סל המועצה החדש אף יבחן את התוצאה בפועל של מחירי מוצרים בעקבות מדיניות ממשלתית, כהפחתת מכס, הקלות ביבוא ועוד".