"לעקור את הטרור": מנהיגים פלשתיניים חגגו את סוף הרמדאן בשומרון

מנהיגים פלשתיניים הגיעו לסעודת איפטר בשומרון, בה גינו את אירועי הטרור וקראו למפלגות הערביות להיות גשר לשלום: "לא סתם אלוהים בחר לשים את היהודים והערבים יחד בארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 14:03 יב בניסן התשפג

"לעקור את הטרור": מנהיגים פלשתיניים חגגו את סוף הרמדאן בשומרון
סעודת האיפט של מועצה אזורית שומרון, מנהיגים פלסטינים גינו את הטרור, צילום: מועצה אזורית שומרון

מנהיגים פלשתינים ובדואים שברו את צום הרמאדן בסעודת איפטאר אצל ראש מועצת שומרון וגינו את הטרור: "חייבים לעצור את תמיכת הרשות הפלשתינית במחבלים". יוסי דגן: "המפגש הזה הוא אנטיתזה לטרור של הרשות הפלסטינית".

כעשרה שייחים, מנהיגים ופעילי שלום מוסלמים פלשתיניים מאיזור ג'נין, מזרח ירושלים ומהנגב, שברו את צום הרמאדן בסעודת איפטאר אצל ראש מועצת שומרון וגינו את הטרור. המשתתפים באירוע תקפו את הסיוע הכספי של הרשות למחבלים וגינו את הפיגועים שהתרחשו בשבועות האחרונים בשומרון ורחבי מדינת ישראל.

יוסי דגן

יוסי דגן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"עשרות אלפי פלשתינים מגנים את הטרור"

מוחמד מסעד שהיה מחבל בכנופיית הפנתר השחור של הפת"ח בג'נין בעבר, ישב 7 שנים בכלא הישראלי והיום פועל נגד פיגועים אמר: "בהתחלה התביישתי ורציתי לבטל את בואי, לבוא לאכול כשהדמים של הילדים שלכם נשפכים ברחובות", פתח ואמר, אבל הסביר שבא כדי "שתשמעו את הקולות של עשרות אלפי פלשתינים שמגנים את הטרור, שאומרים למדינה שלכם, אנחנו תחת כיבוש של רשות מושחתת ושל כנופיות טרור פלשתיני שגורמים לכולנו נזק עצום".

"לא סתם אלוהים בחר לשים את היהודים והערבים יחד בארץ"

השיח' זקי דריג'ט ראש שבט בדואי מהנגב אמר כי הוא חושש מההשלכות של התגברות הטרור: "יש לעקור את הטרור מהשורש, אסור להרוג אף אדם, אני רוצה שלום בשביל ילדינו". מסרי מסרי מכפר קרע, העביר ביקורת על חברי הכנסת הערבים, שהיו יכולים לדבריו להיות גשר לשלום אבל לא עושים זאת. הוא אמר כי: "לא סתם אלוהים בחר לשים את היהודים והערבים יחד בארץ, אלוהים רוצה שנחבק אחד את השני". 

ח"כ איימן עודה, מגן על על הפלשתינים ומזהיר מפני ישראל

 איימן עודה, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

יוסי דגן: " נותן תקווה ליהודים ולמוסלמים"

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון, פתח את דבריו בברכת 'רמדאן כרים' המסורתית ואמר כי "אנחנו נמצאים בימים מתוחים, מה שאנחנו עושים כאן נותן תקווה ליהודים ולמוסלמים שגרים כאן". לדבריו, "המפגש הזה הוא אנטיתזה לטרור של הרשות הפלסטינית, של החמאס ושל גוב האריות, להגיד שאנחנו יודעים לכבד אחד את השני, כל אחד מהמקום שלו".