שר החוץ חגג את הרמדאן: "הוכחנו כי יש ביכולתנו לפעול יחד"

אלי כהן ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי, הזמינו למשרד החוץ שגרירים ודיפלומטים כדי לערוך סעודת "איפטר"| השר התייחס להסכמי אברהם: "הביאו לשינוי בקשר עם הממשלות ולא פחות מכך, עם העמים במזרח התיכון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 21:01 יא בניסן התשפג

שר החוץ חגג את הרמדאן: "הוכחנו כי יש ביכולתנו לפעול יחד"
אלי כהן בסעודת איפטר, צילום: סיוון שחור לע"מ

דיפלומטים ובכירים מוסלמים בסעודת איפטר במשרד החוץ: שר החוץ אלי כהן ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי (מעוז) אירחו הערב (א') עשרות אורחים מהארץ והעולם לארוחת האיפטר לציון שבירת צום הרמאדן. שר החוץ כהן הדגיש את חשיבות הקשר בין ישראל לעמי האזור בכלל וקיום חופש הפולחן בישראל לבני כל הדתות.

בין המשתתפים בסעודה היו שגרירים ודיפלומטים משגרירות  מצרים, טורקיה, בחריין, איחוד האמירויות, מרוקו, אלבניה, קזחסטן, קוסובו, טנזניה כמו גם צ'אד ואזרבייג'אן. שני האחרונים משתתפים לראשונה בסעודת איפטר במשרד החוץ הישראל. בנוסף נכחו בכירי העדה המוסלמית בארץ ומוזמנים בכירים נוספים מעולם התרבות והתקשורת.

סעודת איפטר במשרד החוץ

סעודת איפטר במשרד החוץ צילום: סיוון שחור לע"מ

""אני מאמין כי מגמת השיפור תמשיך ותתגבר"

שר החוץ כהן נשא דברים, ואמר, "ההישג הגדול ביותר של ישראל בשנים האחרונות הוא החתימה על הסכמי אברהם". לדבריו, "הוכחנו כי יש ביכולתנו לפעול יחד לטובת עמינו ולשפר חייהם של מיליונים באזור. הסכמי אברהם הביאו לשינוי בקשר עם הממשלות ולא פחות מכך, עם העמים במזרח התיכון". השר ציין כי נתוני התיירות והסחר נמצאים בעלייה מתמדת  ואמר כי "אני מאמין כי מגמת השיפור תמשיך ותתגבר בשנים הבאות".