"הסברנו לו את המצב של בני הנוער": שיתוף הפעולה של אברי גלעד ושלמה קרעי

עבודה משותפת של "הפורום הדיגיטלי" עם משרד התקשורת הולידה צוות שיבחן מוגנות באינרנט לבני נוער | גלעד התרגש: "גם כשלא מסכימים על הרבה דברים, אפשר לפעול יחד במה שכן מסכימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/23 14:23 ט בניסן התשפג

"הסברנו לו את המצב של בני הנוער": שיתוף הפעולה של אברי גלעד ושלמה קרעי
צילום: מיכה לובטון

איש התקשורת והיזם אברי גלעד לוקח חלק במספר פרויקטים בהם הוא רוצה ערך, ואחד כזה הבשיל לכדי שיתוף פעולה ממשלתי. במסגרת שיתוף פעולה עם שר התקשורת, עתיד לקום צוות בין משרדי למוגנות ילדים ברשת.

"סיפרנו לו מה המצב של הילדים והנוער בארץ עם הפורנו ולמה זה גורם"

"בשורה: בתוך כל הצער, העוינות והכאב שמסביב, קיבלתי עכשיו בשורה נהדרת משר התקשורת שלמה קרעי. אחרי שהייתי אצלו עם חברי אוהד עזרן מהפורום הדיגיטלי וסיפרנו לו מה המצב של הילדים והנוער בארץ עם הפורנו, ולמה זה גורם, התבשרנו היום על הקמת צוות בינמשרדי לטיפול בעניין".

השר קרעי, הציג את תוכנית העבודה של המשרד

השר קרעי, הציג את תוכנית העבודה של המשרד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהודעה של קרעי נכתב כי "הצוות יפעל למציאת פתרונות חדשניים לסינון תכנים במכשירי הסלולר הפוגעים בילדים ונוער. מטרת הצוות המוגדרת היא מאבק בבריונות ברשת ובפרסומים פוגעניים שילדים ובני נוער נחשפים אליהם, והפיכת הרשת למקום בטוח יותר עבור ילדינו.

קרעי: "מזמין את כל הגורמים הנוגעים בדבר להיות שותפים"

שר התקשורת בירך גם הוא: "הילדים והנוער מבלים זמן רב בשימוש ובצפייה ברשתות במכשרי הסלולר, וחלק לא מבוטל מחייהם החברתיים והרגשיים כיום, מתנהל באופן וירטואלי. לצד היתרונות הרבים של רשת האינטרנט המאפשרת קידמה, התפתחות טכנולוגית וצמצום פערים חברתיים, היא מהווה גם פתח לרעות חולות ומזמנת סכנה אמיתית לילדינו".

"אני מזמין את כל הגורמים הנוגעים בדבר, כולל ארגוני מגזר שלישי שלמעשה הציפו בפניי את הנושא הכאוב הזה, להיות שותפים בתהליך לשיפור המוגנות של ילדים ובני נוער ברשת, על מנת להנגיש כלי סינון לכל הורה לטובת בטחונם ורווחתם של ילדי ישראל", סיים קרעי - וגלעד חתם: "אז גם כשלא מסכימים על הרבה דברים, אפשר לפעול יחד במה שכן מסכימים. שיהיה בהצלחה ותודה לשר על האוזן הקשובה".