אברי גלעד קורא לפוליטיקאים: "אם לא נדבר עכשיו, ככל הנראה נדבר כבר בגלות"

במסגרת קמפיין ששואף לעודד אחדות, עשרות מובילי דעת קהל פונים לפוליטיקאים בבקשה לשבת ולדבר אחד עם השני. בין המשתתפים: מרים פרץ, אברי גלעד, מירי מיכאלי ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 16:52 טז באדר התשפג

אברי גלעד קורא לפוליטיקאים: "אם לא נדבר עכשיו, ככל הנראה נדבר כבר בגלות"
צילום: ינאי יחיאל

התקופה האחרונה במדינה מתוחה מאי פעם. הרפורמה המשפטית הרעידה את הכנסת ואת הרחובות, וכל ועדה בכנסת יוצאת משליטה עם צעקות מכל עבר. חברי הכנסת משתלחים זה בזה והמצב נראה מדאיג. 

המכון למדיניות העם היהודי החליט לצאת בקמפיין שקורא לפוליטיקאים להידברות, בהשתתפות מרים פרץ, מירי מיכאלי, קובי אוז, יעל שבח, אברי גלעד, דידי הררי, שייקה לוי ועוד עשרות מובילי דעת קהל וישראלים שאכפת להם ומבקשים לעצור לפני שנגיע חלילה למלחמת אחים.

קמפיין שקורא לנציגי הציבור להידברות

במסגרת הקמפיין, שיעלה בסוף השבוע תחת הכותרת "פוליטיקאים: כשלא מסכימים - מדברים" כל אחד מהמשתתפים ידרוש מנציגי הציבור שלו הידברות עכשיו ויוסיף גם את הסיבה שלדעתו למרות המחלוקות ולמרות הפערים זה הזמן לדבר לפני שיהיה מאוחר מדי. מרים פרץ, שהתמודדה בעבר לתפקיד הנשיאות, פונה כעת לפוליטיקאים: "הידברות זאת לא חולשה, דיאלוג זה כוח. שבו ודברו".

צילום: רונן אקרמן

"תתנהגו כמו מנהיגים שאכפת להם מהעם שלהם"

דידי הררי, אחד משדרני הרדיו המוכרים ביותר, פונה גם הוא אל חברי הכנסת, "אתם, שאנחנו בחרנו,  תזכרו שאנחנו אלה שנחשבים", "שבו, דברו, תשאירו את האגו מחוץ לחדר ותתנהגו כמו מנהיגים שאכפת להם מהעם שלהם". קובי אוז הסביר כי הוא דווקא מאמין ברפורמה המשפטית, אך גם בצורך בשיח, "מצידי שיעברו לגור שם בקמפ הרצוג בלי לזוז עד שייצא עשן לבן". אברי גלעד הוסיף, "אם לא נדבר עכשיו, ככל הנראה נדבר כבר בגלות". גם מגישת הטלוויזיה מירי מיכאלי הסכימה, "המדינה שלנו ידעה משברים רבים, ולו בשביל הקורבנות שהקרבנו, שבו ודברו".

צילום: יחצ