מחפשים איפה לחגוג מימונה? על ההזמנה הזו לא תוכלו לוותר

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הזמין את כלל אזרחי ישראל, אנשי ציבור ואפילו את שגריר מרוקו - לחגוג יחד מימונה במשכן הכנסת. יהיה אוהל מרוקאי, אוכל, קפטאנים ומוזיקה. לא תבואו?

חדשות כיפה חדשות 30/03/23 21:47 ח בניסן התשפג

מחפשים איפה לחגוג מימונה? על ההזמנה הזו לא תוכלו לוותר
מוזמנים למימונה בכנסת, צילום: Photo by Flash90

איפה תהיו השנה במימונה? בואו למשכן הכנסת, אליה מוזמנים כל אזרחי ישראל, וכן אישי ציבור ושגרירים, ביניהם שגריר מרוקו בישראל, כדי לחגוג יחד את החג המרוקאי המסורתי, לראשונה בכנסת ישראל.

על פי הפרסום, האוהל יקושט כמיטב המסורת, ולרשות האורחים יעמדו קפטאנים ופריטי לבוש מסורתיים ססגוניים. נוסף לכך, פורסם כי שולחנות עם דברי מתיקה יוצבו במתחם החגיגות, ובכנסת יתארחו הרכבים מוזיקליים אותנטיים שינעימו בנגינה בכלים מצפון אפריקה, כמו דרבוקות, עודים, וקמנצ'ות, עם מיטב השירים בשפה המרוקאית.

חוגגים מימונה

חוגגים מימונה בכנסת צילום: יחצ

איפה, מתי 

כאמור, לאירוע מוזמנים כל אזרחי ישראל, מגיל שש ומעלה. האירוע ייערך ביום רביעי, כ"א בניסן תשפ"ג 12.04.23 ויתבצע בשלושה סבבים, כל אחד מהם יארך כשעה. ניתן יהיה להירשם לסבב אחד בלבד: 22:00, 23:00 או חצות. הרישום לאירוע יפתח ביום ראשון בשעה 10:00, דרך אתר הכנסת.

"הכנסת היא ביתם של כל אזרחי ישראל"

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה, בן להורים יוצאי מרוקו, שיתף מדוע הוא שמח להביא את החגיגה המרוקאית למשכן הכנסת: "כילד תמיד אהבתי לחגוג את המימונה, את החמימות, הצלילים והטעמים". אמר אוחנה,

יו"ר הכנסת הוסיף כי "אני שמח על ההזדמנות להביא למשכן קולות, צלילים וצבעים שלא היו בו מעולם". וציין: "פתיחת המשכן לכל עם ישראל במימונה היא ביטוי לאחווה בעם ולכך שהכנסת היא ביתם של כל אזרחי ישראל. תרבחו ותסעדו".
 

הזמנה למימונה בכנסת

הזמנה למימונה בכנסת צילום: צילום מסך מאתר הכנסת