מתקפלים: הקואליציה דוחה את חוק המתנות

בעקבות איומי האופוזיציה, החליטה הממשלה לדחות את חקיקת "חוק המתנות", המשמעות: יחוקק רק בקיץ | ח"כ אלקין: "שמח שהאיום שלנו עבד ונתניהו התקפל מהר. הקואליציה מורידה את חוק המתנות ההזוי מסדר היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/23 13:05 ז בניסן התשפג

מתקפלים: הקואליציה דוחה את חוק המתנות
מליאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שמפלגת הליכוד החליטה לעלות לדיון ביום חמישי בוועדת הכנסת את חוק המתנות לקריאה ראשונה, הקואליציה נסוגה היום (ד') מהחלטתה, זאת בעקבות הלחצים שהופעלו עליה מצד האופוזיציה.  ככל הנראה, מאחורי הקלעים ח"כים העבירו מסרים כי תהיה זו טעות לקדם את החוק במצב הפוליטי הנוכחי, ועל פי דיווחים מירב הלחץ הופעל מצד חברי הכנסת החרדים.

חבר הכנסת זאב אלקין מטעם המחנה הממלכתי הגיב להחלטה, "אני שמח שהאיום שלנו עבד ונתניהו התקפל מהר. הקואליציה מורידה את חוק המתנות ההזוי מסדר היום". עוד הוסיף כי "נמשיך להילחם ביחד, כל סיעות האופוזיציה, בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו, כנגד החקיקה השערורייתית והמושחתת".

אלקין

אלקין צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"מדובר בחוק מושחת ומתועב"

כזכור, לאחר שהממשלה הודיעה אתמול על ההתקדמות בחקיקת חוק המתנות, באופוזיציה הביעו התנגדות נחרצת ובהודעה מטעם יושבי ראש סיעות האופוזיציה נמסר כי אם יוחלט לכנס את המליאה לטובת חוק המתנות ביום ראשון, כל חברי הכנסת יחויבו להגיע לדיון, למרות שמדובר בערב חג.

חוק המתנות - נבחר ציבור יוכל לקבל תרומות

על פי הצעת החוק, נבחר ציבור יוכל לקבל תרומות לצורך כיסוי הוצאות של הליך משפטי או מימון של הליכים רפואיים שונים, יוזם החוק הוא חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד. מדובר בחוק שישרת את נתניהו שקיבל מאות אלפי שקלים לטובת מימון משפטו.