באופוזיציה מכריזים מלחמה: "מציעים לכם לשקול שוב את העניין"

רגע לפני סוף כנס הקיץ החליטו בקואליציה לקדם את חוק המתנות, באופוזיציה זועמים על ההחלטה ומאיימים להביא את כל חברי הכנסת למליאה רגע לפני החג

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/03/23 12:28 ז בניסן התשפג

באופוזיציה מכריזים מלחמה: "מציעים לכם לשקול שוב את העניין"
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת הליכוד החליטה לעלות לדיון ביום חמישי בוועדת הכנסת את חוק המתנות לקריאה ראשונה, רגע לפני היציאה לפגרת הפסח, באופוזיציה זועמים על ההחלטה לקדם את החוק למען נתניהו ולא מוכנים ששלושה ימים לפני ליל הסדר יתקיים דיון בנושא.

"מדובר בחוק מושחת ומתועב"

בהודעה מטעם יושבי ראש סיעות האופוזציה נמסר כי ההשלכות לכך הן שעתידה להתקיים על כך הצבעה ביום א׳ הקרוב במליאה. למרות שזהו שבוע של ערב חג, באופוזיציה הודיעו כי אם יוחלט לכנס את המליאה לטובת חוק המתנות ביום ראשון, כל חברי הכנסת יחויבו להגיע לדיון.

"אנו מחדדים כי לא נוותר וחוק המתנות המושחת יתקל בהתנגדות מסיבית של כל סיעות האופוזציה. אנו מציעים לקואליציה לשקול שוב את העניין ולמנוע את העלאת חוק המתנות", מסרו בכירי האופוזיציה והוסיפו: "מדובר בחוק מושחת ומתועב, בעל ניחוח של אינטרס אישי".

חוק המתנות

נתניהו שיתף את השיר של הלהקות הצבאיות

נתניהו שיתף את השיר של הלהקות הצבאיות צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

על פי הצעת החוק, נבחר ציבור יוכל לקבל תרומות לצורך כיסוי הוצאות של הליך משפטי או מימון של הליכים רפואיים שונים, יוזם החוק הוא חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד. מדובר בחוק שישרת את נתניהו שקיבל מאות אלפי שקלים לטובת מימון משפטו.