צפו בתיעוד צעירים תכננו לפגוע במפגינים- ונתפסו בעקבות סרטון ברשת החברתית

התכוונו לפגוע במפגינים בירושלים ונעצרו לחקירה בטרם מימשו כוונתם: בפעילות משותפת של שב"כ והמשטרה, נעצרו שלושה חשודים לאחר שפרסמו ברשת סרטון ממנו עלתה כוונה לפגוע במפגינים בירושלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 28/03/23 17:27 ו בניסן התשפג

צעירים תכננו לפגוע במפגינים- ונתפסו בעקבות סרטון ברשת החברתית
הפגנת הימין בירושלים, אמש, צילום: Erik Marmor/Flash90

המוני מפגינים עלו אמש (ב') לירושלים והתפצלו לשתי הפגנות ענק, זאת במחאה על דחיית הרפורמה המשפטית שמסעירה את המדינה, או בקריאה לביטולה המוחלט. סרטון חריג נוטר ברשתות החברתיות, ובו תיעוד חריג של צעירים הנוסעים בתוך רכב לכיוון ירושלים ומאיימים לפגוע במפגינים שהפגינו במקום לאורך היום. ברשות יושבי הרכב תועדו ביצים, אקדח והם תועדו אומרים: "יש ביצים, יש סכינים, יש נשקים אנחנו בדרך לירושלים לזיין את ...".

הסרטון שהעלו לרשתות החברתיות 

בעקבות ניטור הסרטון ברשתות החברתיות והחשד בדבר כוונתם לפגוע במפגינים, בוצעו פעולות מודיעיניות וחקירתיות על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת מחוז ירושלים במטרה לאתרם. בתוך זמן קצר נעצרו אמש שלושת החשודים בתוך ההפגנה שהתקיימה באזור הסינמה סיטי על ידי יחידה מיוחדת של משטרת ישראל. אחד מהם נשא נשק ברישיון. 

החשודים תכננו לפגוע במפגינים נגד הרפורמה המשפטית 

בתוך הרכב נתפסו על ידי כוחות המשטרה תבנית ביצים והנשק שהיה ברשות אחד החשודים (ברישיון) נלקח ממנו ונתפס על ידי המשטרה. החשודים שנעצרו (25,26,17, תושבי יבנה והסביבה) הועברו לחקירה במפקדת החקירות המשימתית של מחוז ירושלים הפועלת בימים אלו. מהחקירה במשטרה עולה כי החשודים הגיעו להשתתף בהפגנה בעד הרפורמה המשפטית, מתוך כוונה לפגוע במפגינים נגד הרפורמה המשפטית. 

היום הובאו החשודים לבית משפט השלום בירושלים בבקשה להאריך את מעצרם. בימ"ש החליט לשחררם למעצר בית ותנאים מגבילים נוספים והמשטרה הגישה ערר על החלטה זו ועיכוב ביצועה. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות נגד אלימות, איומים וכוונות לפגיעה במפגינים, עיתונאים, שוטרים וכל אדם אחר.