סמוטריץ' בקריאה למצביעי ימין: "אנחנו הרוב, אסור להיכנע"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' קרא למצביעי הימין להשתתף בהפגנת התמיכה ברפורמה במערכת המשפט: "אסור בשום פנים ואופן לעצור את הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית" | בן גביר: "הימין מתעורר. היום מפסיקים לשתוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 16:15 ה בניסן התשפג

סמוטריץ' בקריאה למצביעי ימין: "אנחנו הרוב, אסור להיכנע"
בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Sraya Diamant/Flash90

לאחר שבועות של הפגנות מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט, מתארגנת הערב (ב') בשעה 18:00 הפגנת תמיכה הרפורמה בירושלים, תחת הכותרת: "לא יגנבו לנו את הבחירות". בין היתר קראו חברי כנסת, שרים ורבנים בציונות הדתית להגיע להפגנה הערב מול משכן הכנסת.

"אנחנו הרוב. אסור להיכנע לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולשביתות פראיות"

בתוך כך, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' קרא למצביעי הימין להשתתף בהפגנה."חברים, אסור בשום פנים ואופן לעצור את הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו הרוב. אסור להיכנע לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולשביתות פראיות. אנחנו הרוב. בואו נשמיע את הקול. נפגשים הערב ב-18:00 בירושלים, מול הכנסת. אני אהיה שם. בואו גם אתם. לא ניתן שיגנבו לנו את הקול ואת המדינה!" אמר סמוטריץ'.

גם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קרא להצטרף להפגנת הימין. "היום אנחנו מפסיקים לשתוק. היום הימין מתעורר. הפיצו הלאה", כתב יו"ר עוצמה יהודית בעמוד הטוויטר שלו עם צירוף של המודעה של ההפגנה.

רבנים בציונות הדתית לממשלה: "אל תעצרו את החקיקה"

כ-20 רבנים בציונות הדתית קראו היום לממשלה לא לעצור את החקיקה ולקדמה. "אנו קוראים לנציגי המחנה הלאומי לא לעצור את החקיקה ומחזקים את ידיהם בשעה גדולה זו", כתבו הרבנים.

צילום: ללא

הרבנים ציינו כי אין צריך להתחשב בדעתם של המפגינים שלטענתם הם "דעת מיעוט". "בחסדי ה' עם ישראל בחר ממשלה יהודית ולאומית שתפעל למען תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל לא יעלה על הדעת שהמיעוט יכפה את דעתו באלימות וביצירת אנרכיה ברחובות. אחים אנחנו, נמשיך ונאהב איש את רעהו ללא סייג וגבולות, אך אהבתנו לאחינו לא תרפה את ידינו מלפעול למען תיקון מתחייב למען עמו ונחלתו".

בין הרבנים החתומים על הקריאה: הרב שלמה אבינר, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב מנחם בורשטיין, הרב חיים ברוך, הרב דוד חי הכהן, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב ברוך וידר, הרב אליהו זייני, הרב אליקים לבנון, הרב יגאל לוינשטיין, הרב דב ליאור, הרב יהודה סדן, הרב דוד פנדל, הרב צבי קוסטינר, הרב חיים שטיינר, הרב עמיאל שטרנברג.